Full version: Dammigt aprikosträd
Salvia
Jag har ett aprikosträd i kruka som jag förvarat i ett ganska kallt men rätt mörkt garage under vintern. Nu när jag kollade på det så såg jag att en del blad hade fått SVARTA kanter medans andra blad hade nån sorts DAMM på sig som täckte hela bladets yta, tjockt , det såg ut som när man sågat i en tretexskiva om nån förstår vad jag menar , ljust ludd liksom.Det är svårt att förklara .Har någon sett nåt liknande .Det verkar inte vara nån ohyra.
Men det verkar inte vara normalt heller.Dock hade den inte tappat några blad, och nya skott kommer.Men ska den verkligen se ut så här.
Är det nån som vet nåt?????
Christer i Falköping
Det ä'r inte så att bladen möglat? Den borde ju trots allt tappat bladen om den stått ute. Jag skulle ta bort bladen nu. Det blir ju snart vår och då kommer det ju nya.
Christer.
Ingrid på Västkusten
Fram i ljuset å spreja med en såplösning försök å torka bladen rena för någon fotosyntes kan ju inte pågå och bladen är täckta!

Kan vara mögel av något slag kan vara annat.....men på bladen skall det definitivt inte vara alls!

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon