Full version: Passionsblomma
Eva St
Min Passionsblomma bara blommar och blommar och det är ju toppen men den har så ynklig jord bara liten kruka och stenhård jord som torkar lika fort som jag vattnar. Törs jag plantera om den mitt i blomningen som aldrig verkar ta slut eller vill den ha det så här torftigt?????
Eva St
Åsa K, zon 1
Jag hade satt om den i en lite större kruka.

Kanske att den tror att den håller på att "dö" och därför blommar så rikligt. Risken är väl att den dör om du inte ger den bättre livsvilkor sad.gif
Ingrid på Västkusten
Vilken sort? Vissa slutar blomma när det blir varmare ute å då kan Du ju passa på :-))

Hälsar Ingrid
Eva St
Inte vet jag om det är namnet men det står caerulea på den. Den har i alla fall blå blommor är det en sån som slutar blomma när det blir varmare tror du
Eva St
Ingrid på Västkusten
Den kan ta en paus i sommaren så då skullejag passa på :-)

Hälsar ingrid
inkan
Hej!
Min röda passionsblomma blommar också för fullt, kan det bli frukter på en sådan? Jag har försökt att pollinera en, men det var helt nyligen.
/Inka
andreas i uppsala
det blir frukt på alla passifloror vad jag vet.
Eva St
OK Ingrid jag låter den vara så länge och kastar mig över den om blomningen börjar ge sig lite längre fram
Eva St
Ingrid på Västkusten
CITAT (inkan @ 26-03-2004, 16:29)
Hej!
Min röda passionsblomma blommar också för fullt, kan det bli frukter på en sådan? Jag har försökt att pollinera en, men det var helt nyligen.
/Inka

Hej inka,

Inte alla är självpollinerande - alla passisar sätter frukte rmen inte alla kan göra det själva. Vilken sort har Du?

Hälsar ingrid
Inka
Åhå,
behöver man alltså två exemplar för att få frukter?
Jag ska försöka lägga in en bild på den för jag vet inte vad den heter. Köpt på Weibulls som pyttestickling förra året.
/Inka huh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon