Jag behöver en större mängd torvblock (gärna större än 40x20x20), men vet inte var jag kan köpa på pall. Alla ställen som jag hittar på nätet ligger söderut och har bara block för avhämtning. Så, min fråga lyder: finns det någon torvtäkt som kan leverera hit, alternativt något ställe i Ångermanland (+ Sundsvall och Umeå) där jag kan hämta själv?
kerstin z5-6
19-08-2012, 12:03
Jag tror det enklaste är att tala med någon större plantshop/ typ Plantagen /liknande som tex har Hasselfors torvblock eller kan beställa hem till dej.Jag sökte själv i somras utan att lyckas med sökningen i region Umeå- skellefteå.
men billiga är de förstås inte på det sättet.
299 kr för fyra, futtiga block! Det går ju bara inte...
kerstin z5-6
19-08-2012, 12:57
nej jag vet-gräsligt .. jag söker vidare,Rölunda verkar ha något i Luleå-ska kolla vad de tar
återkommer!
svar 49skr/ block 40 cmx 20 x20..lite billigare men inte mkt ..
Tack för info! Bättre, men inte bra, kanske man kan säga. Jag letar vidare ett tag till, hittar jag något ska jag komma ihåg att berätta. Problemet är att det börjar bli akut om jag ska hinna med mitt projekt i höst.
kerstin z5-6
19-08-2012, 16:51
Om man bor i tex Jönköping och köper en pall kostar de 17 kr st!! skit också att inget sånt finns här uppe
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.