Alexander-VG-zon3
Hej hej

Nu blommar min Hibiscus sinosyriacus, tycker den är så fin. Har den i kruka, andra frilandshibuskar (på friland) har inte börjat än även om där är stora knoppar förra året blommade dom i juli så det har gått segt detta år. Visa gärna bilder på era frilandshibiskusar tummenupp.gif tycker dom är så vackra

Helen i Piteå Zon 5
Någon Hibiscus har jag inte utan får njuta av dina vackra bilder istället.
Fin fäg på blommorna yes.gif
Kryddan03
Grann! smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 19-08-2012, 16:21) *
Någon Hibiscus har jag inte utan får njuta av dina vackra bilder istället.
Fin fäg på blommorna yes.gif

Tack, men ska du inte testa en ? har man svalt utrymme till vintern så är dom lättodlade i kruka. tummenupp.gif

CITAT (Kryddan03 @ 19-08-2012, 19:35) *
Grann! smile.gif

Tack smiley_small_hug.gif
Peztis
Vilken skönhet!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Peztis @ 19-08-2012, 21:15) *
Vilken skönhet!

Tack ja den pryder sin plats thanks.gif
sofiaq
Vilken fin!

Har du möjligtvis frön från den? Skulle man kunna få köpa några frön? Eller byta mot något? Jag har mycket olika sorter tomatfrön t ex..

Vänliga hälsningar,

Sofia
Bengalow
Vi har tre st frilandshibiscus Syriacus, en "röd", en blå och en vit. Den vita är 3 meter hög och 2 meter bred med tusentals blommor från slutet av juli. De andra två är inte så stora ännu, men blommar rikligt. Vi har en atriumgård, sålunda lite extra värme och vindskydd. De är mäktiga att titta på, då man nästan inte ser grenverket under högblomningen - bara blommorna...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon