EKLO
Hej,

Jag undrar om höstens reor på perenner har börjat någonstans än?

Jag har kollat lite på nätet för Göteborgsområdet, men ingen tycks ha börjat? Själv hoppas jag på plantagen i bäckebol men kanske ännu mer på Kungälvs garden center...

När kommer de igång tro?
EKLO
puttar upp
Krolliljan
Blomsterlandet och Lantmännen har redan reat ut första gången. Det missade jag totalt.
Plantagen har inte hellr mycket kvar . De har rea nu. I alla fall i Halmstad.
Peztis
Sett Plantagen som har 50 %...
octachoron
Var nyss och tittade på lokala Blomsterlandet, de hade många hortensior för bra pris. Dock ganska urplockat för övrigt, nya klematis hade kommit in.
HelénE
För dem som bor i närheten av Åkersberga kan jag tipsa om att rean på Åkersberga Växtförsäljning var riktigt bra. Var där i dag och det fanns rätt mycket perenner kvar med bra kvalité och allt till 50%, vissa barrväxter och buskar mm var också 50% på.

Passade på att köpa en del som jag ska ha i mitt skuggparti jag ska fixa till nästa vår, är ju väldigt bra att få 50% rabatt på sånt man ändå ska köpa..och så blev det ju lite annat som jag måste hitta plats för nu...

Helén
KarinSKARA
.
Kan varmt rekomendera Stolpens Trädgård mellan Kristinehamn och Karlstad :
http://www.stolpenstradgard.se/

Karin i Marum //
Krolliljan
Plantagen har 70% på perenner, klätterväxter och rosor och 50% på en massa andra uteväxter. smile.gif
Köpte rödbladiga kärleksörter, en klematis och en klätterhortensia.
EKLO
Nu upptäckte jag att Kungälv garden center har 50% på perenner sedan en vecka tillbaka. Förra året var detta en mkt bra rea! I år vet jag inte när jag hinner ta mig dit...
Krolliljan
Plantagen 70 % på alla uteväxter.
Blomsterlandet 50%
Trädgårdskompaniet i Haverdal 2 för en på perenner och lite till.
Det är svårt att hålla i plånboken. blush.gif
Krolliljan
75 % på Blomsterlandet. Plantagen hade perenner för 10 :- st.
(Oj vad det blev till att gräva ner växter idag)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon