Hej,
Jag undrar om höstens reor på perenner har börjat någonstans än?
Jag har kollat lite på nätet för Göteborgsområdet, men ingen tycks ha börjat? Själv hoppas jag på plantagen i bäckebol men kanske ännu mer på Kungälvs garden center...
När kommer de igång tro?
Krolliljan
21-08-2012, 09:36
Blomsterlandet och Lantmännen har redan reat ut första gången. Det missade jag totalt.
Plantagen har inte hellr mycket kvar . De har rea nu. I alla fall i Halmstad.
Sett Plantagen som har 50 %...
octachoron
22-08-2012, 00:06
Var nyss och tittade på lokala Blomsterlandet, de hade många hortensior för bra pris. Dock ganska urplockat för övrigt, nya klematis hade kommit in.
För dem som bor i närheten av Åkersberga kan jag tipsa om att rean på Åkersberga Växtförsäljning var riktigt bra. Var där i dag och det fanns rätt mycket perenner kvar med bra kvalité och allt till 50%, vissa barrväxter och buskar mm var också 50% på.
Passade på att köpa en del som jag ska ha i mitt skuggparti jag ska fixa till nästa vår, är ju väldigt bra att få 50% rabatt på sånt man ändå ska köpa..och så blev det ju lite annat som jag måste hitta plats för nu...
Helén
KarinSKARA
24-09-2012, 16:37
.
Kan varmt rekomendera Stolpens Trädgård mellan Kristinehamn och Karlstad :
http://www.stolpenstradgard.se/ Karin i Marum //
Krolliljan
28-09-2012, 07:47
Plantagen har 70% på perenner, klätterväxter och rosor och 50% på en massa andra uteväxter.

Köpte rödbladiga kärleksörter, en klematis och en klätterhortensia.
Nu upptäckte jag att Kungälv garden center har 50% på perenner sedan en vecka tillbaka. Förra året var detta en mkt bra rea! I år vet jag inte när jag hinner ta mig dit...
Krolliljan
12-10-2012, 06:34
Plantagen 70 % på alla uteväxter.
Blomsterlandet 50%
Trädgårdskompaniet i Haverdal 2 för en på perenner och lite till.
Det är svårt att hålla i plånboken.
Krolliljan
20-10-2012, 15:22
75 % på Blomsterlandet. Plantagen hade perenner för 10 :- st.
(Oj vad det blev till att gräva ner växter idag)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.