Full version: Tack Katarina.
andersen
För att du är aktiv här, kan inte du vara en moderator här på forumet?
Hjortronsylt
Jag vill inte vara den som är den, men måste bara säga att jag tycker det är skönt att J-pop-tråden äntligen är låst. Den tillförde absolut ingenting gott.
Gossen Ruda
Jag har haft ett litet PM-samtal med Katarina och förstår henne varför hon låste Japantråden. Den öppnas nog igen när hon har städat ut den och skafferiet men just nu finns inte tiden för henne. Japanvännerna får lugna sig lite, vår tid kommer. Tråkigt nog kan jag nu inte svara ryssen men det är inte mitt fel.
*Stintan*
Fast nog tycker jag att man först och främst ska ta bort inlägg som är mot reglerna.Inte låsa trådar som första¨åtgärd. Eller ska alla trådar låsas som någon/några tycker inte tillför något? I såfall kan man ju bara gå in och skriva lite svordomar och vara allmänt otrevlig för att få vilken tråd som helst låst. Det finns ju flera mer eller mindre s.k. "privattrådar" och hur många trådar som helst som inte tillför något (läs: som inte ger mig något).

Detta var ett sar på Hjortronsylts inlägg!
Gossen Ruda
Jag accepterar en tillfällig låsning tills hon har hunnit gå in i tråden och läsa igenom allt för att sen åtgärda problemen. Det vanliga problemet för en admi som inte hela tiden vistas på forumet.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 23-08-2012, 11:37) *
Fast nog tycker jag att man först och främst ska ta bort inlägg som är mot reglerna.Inte låsa trådar som första¨åtgärd. Eller ska alla trådar låsas som någon/några tycker inte tillför något? I såfall kan man ju bara gå in och skriva lite svordomar och vara allmänt otrevlig för att få vilken tråd som helst låst. Det finns ju flera mer eller mindre s.k. "privattrådar" och hur många trådar som helst som inte tillför något (läs: som inte ger mig något).

Jag instämmer. Låsa trådar är snarast emn desperat åtgärd, när det redan gått för långt till följd av bristande moderering. Det löser inget på sikt och kan faktiskt främja just den typ av sabotage som Stintan nämner.

Nej, kom loss nu och gör ett attraktivt virusskyddat och välmodererat forum!!!
andersen
Nu menade jag rent allmänt, och inte någon speciell tråd.
Aqvakul
All heder åt Katarina för hennes aktivitet, ambitioner och trevliga sätt!

Men jag vill se en systematisk plan för ett bättre fungerande forum, snarast!
Hjortronsylt
CITAT (*Stintan* @ 23-08-2012, 11:37) *

Ja, döda trådar borde låsas. VAd är det för vits med att ha trådar där bara en jävel skriver och som desutom förbjuder diskussion. Tyckte den tråden osade diktatur.
*Stintan*
CITAT (Hjortronsylt @ 23-08-2012, 16:11) *
Ja, döda trådar borde låsas. VAd är det för vits med att ha trådar där bara en jävel skriver och som desutom förbjuder diskussion. Tyckte den tråden osade diktatur.

Nej döda trådar försvinner ner i arkivet av sig självt förr eller senare. Hur fort beror på hur många nya trådar som skapas.
Bara för att man själv inte gillar en tråd kan man ju inte begära att den ska låsas. Det är ju långt fler som läser än som skriver i de flesta trådar och det finns inga regler för hur många som måste delta i en diskussion för att en tråd ska få fortleva. Jag hoppas verkligen kommande moderatorer inte går på såna dumheter.
ryss_борис
Hela forumet behöver struktureras upp, och underavdelningar bör skapas.

Sedan bör man inte tillåta flertalet helt identiska trådar. Visst, trådar är sällan helt identiska, och en eller två lsnarlika går väl bra, men att skapa 10 olika trådar som alla går ut på att diskutera all möjlig sorts politik ska absolut inte uppmuntras eller tillåtas.

Hjortronsylt
CITAT (*Stintan* @ 23-08-2012, 16:51) *
Nej döda trådar försvinner ner i arkivet av sig självt förr eller senare. Hur fort beror på hur många nya trådar som skapas.
Bara för att man själv inte gillar en tråd kan man ju inte begära att den ska låsas. Det är ju långt fler som läser än som skriver i de flesta trådar och det finns inga regler för hur många som måste delta i en diskussion för att en tråd ska få fortleva. Jag hoppas verkligen kommande moderatorer inte går på såna dumheter.

Syftar du på Japantråden nu? Jag hade verkligen inget emot ämnet som sådant, däremot tyckte jag att det fanns medlemmar som medvetet ignorerade och skuffade undan andras åsiker för att enbart själva ta plats vilket jag inte tycker passar på ett forum. Men det är ju vad jag tycker. smile.gif
Visst, ingen ska behöva känna sig tvingad till diskussion, men förbjuder man andra att skriva i den får man nog också -tyvärr- ta konsekvenserna av det också.
*Stintan*
CITAT (Hjortronsylt @ 24-08-2012, 08:08) *
Syftar du på Japantråden nu? Jag hade verkligen inget emot ämnet som sådant, däremot tyckte jag att det fanns medlemmar som medvetet ignorerade och skuffade undan andras åsiker för att enbart själva ta plats vilket jag inte tycker passar på ett forum. Men det är ju vad jag tycker. smile.gif
Visst, ingen ska behöva känna sig tvingad till diskussion, men förbjuder man andra att skriva i den får man nog också -tyvärr- ta konsekvenserna av det också.

Nu har det ju funnits flera stycken Japantrådar (någon t.o.m. borttagen) + en massa spill över i andra trådar långt innan du blev medlem, och det var ju ett allmänt önskemål att gossarna skulle hålla sig till en tråd med detta ämne för att det inte skulle bli så mycket tjafs, vilket de också till slut gjorde. Ingen kan förbjuda någon annan att skriva i en tråd, man väljer själv. Ibland är det faktiskt bättre att låta folk hållas i en tråd. Den tråden stör mig inte hälften så mycket som att du kallar en annan odlait för "jävel" och att du leker forumpolis i var och varannan tråd.
Hjortronsylt
CITAT (*Stintan* @ 24-08-2012, 11:04) *
Nu har det ju funnits flera stycken Japantrådar (någon t.o.m. borttagen) + en massa spill över i andra trådar långt innan du blev medlem, och det var ju ett allmänt önskemål att gossarna skulle hålla sig till en tråd med detta ämne för att det inte skulle bli så mycket tjafs, vilket de också till slut gjorde. Ingen kan förbjuda någon annan att skriva i en tråd, man väljer själv. Ibland är det faktiskt bättre att låta folk hållas i en tråd. Den tråden stör mig inte hälften så mycket som att du kallar en annan odlait för "jävel" och att du leker forumpolis i var och varannan tråd.

Jävel är inget skällsord, utan bara ett slangord för en person från min sida. wink.gif Helt neutralt lagt. Synd att det skulle missuppfattas som ngt negativt.
Varför är du så jädrans lättstött?
herkules
jisses vilket gnäll - vore det inte för det virus som florerar här så skulle forumet vara precis som vanligt, få skribenter under sommaren och fler andra årstider.
jag håller för troligt att odla kommer förlora på att införskaffa sig moderatorer - odla är bäst på att moderera sig självt!

och till de som tycker att småprat ska bort - skit ner er!
Anders zon 1
CITAT (herkules @ 24-08-2012, 12:07) *
....... - skit ner er!

lite onödigt ordval väl...?
herkules
CITAT (Anders zon 1 @ 24-08-2012, 13:46) *
lite onödigt ordval väl...?

det kan du få tycka om du vill. för min del är det inte onödigt men ej heller så himla allvarligt. finns det något värre än gnälliga människor? skulle vara getingar då.
malcolm
CITAT (Hjortronsylt @ 24-08-2012, 08:08) *

Nu är det väl så att ingen har förbjudit någon att kpmma med åsikter men ingen av jaapantrådarna her var ämnade för debatt utan varit mer tänkta för att komma med förslag och tips om videos och låtar, det kn tyckas att det blivit många trådar om AKB48 och liknande men de är inte så konstigt. varken jag eller Ruda her velat ställa till bråk utan seriöst velat diskutera ämnet på ett seriöst sätt, nu ahr ingen av trådarna enbart varit tillägnade enbart flickpop utan även Japan överhuvud taget. Det inns många som är intresserade av Japan och Asien på grund av andra saker än musik också men det verkar ett flertal bortse ifrån och när argumenten är slut börjar man ge sig på TS istället. Läser man dessa trådar från början skall man snart inse att allt är seriöst menat utan baktanke om något tjafs. Vissa vill ha bort alla trådar siom handlar om japansk tjejpop och flera trådar har blivit låsta därför att somliga gått in och skrivit olämpliga inlägg men varför skall vi som gillar AKN straffas då vi försöker skriva seriösa inlägg om ämnet...? Vore det inte bättre aatt ta bort olämpliga inlägg än att sabba för andra och låsa trådar.

Visst kan det tyckas som om det bara är två personer som är intresserade men hur ånga skall det vara för att en tråd skall få finnas...? Det finns flera trådar här som inte intresserar mig på Odla men då besöker jag demhelt enkelt inte.. Jag tycker att det vore bättre att ta bort olämpliga inlägg än att låsa hela trådar och speciellt dem som är seriösa. Ingen kommer att få mig att sluta lyssna/se på AKB48 i vilket fall.
ninnisky
CITAT (*Stintan* @ 24-08-2012, 09:04) *

tummenupp.gif

CITAT (*Stintan* @ 24-08-2012, 09:04) *

tummenupp.gif

sorry, att det blev ett dubbelt inlägg!
ryss_борис
På tal om japanfebern, som bevsligen drabbat många både frivilligt såväl som ofrivilligt, så vore det bästa att ha separata trådar om separata ämnen.

Jag kan köpa att man har en tråd om Japan - där man kan diskutera lite allting, men om man konstant vill diskutera enskilda saker (som den där musikgruppen), så är det bättre att skapa en unik tråd om just den. Likaså om man vill diskutera japans ekonomi, så är det bättre att skapa en tråd som heter just "japans ekonomi" än att ha samtliga japanrelaterade diskussioner i en enda tråd.

Som sagt, forumet bör styras upp med fler avdelningar och underavdelningar. En del om politik och samhälle, en om sport etc. Blir mycket enklare att hitta dit man vill då.
Anki på Öland
CITAT (ryss_бори @ 24-08-2012, 23:19) *
..........Som sagt, forumet bör styras upp med fler avdelningar och underavdelningar. En del om politik och samhälle, en om sport etc. Blir mycket enklare att hitta dit man vill då.

Nu tar du väl i lite. Forumet är ju ett växtforum som är uppdelat i underavdelningar - sen att vi som gillar att prata annat har fått en egen underavdelning är väl toppen. Där får väl trådarnas namn tala om vad det handlar om.
herkules
CITAT (ryss_бори @ 24-08-2012, 23:19) *
På tal om japanfebern, som bevsligen drabbat många både frivilligt såväl som ofrivilligt, så vore det bästa att ha separata trådar om separata ämnen.

Jag kan köpa att man har en tråd om Japan - där man kan diskutera lite allting, men om man konstant vill diskutera enskilda saker (som den där musikgruppen), så är det bättre att skapa en unik tråd om just den. Likaså om man vill diskutera japans ekonomi, så är det bättre att skapa en tråd som heter just "japans ekonomi" än att ha samtliga japanrelaterade diskussioner i en enda tråd.

Som sagt, forumet bör styras upp med fler avdelningar och underavdelningar. En del om politik och samhälle, en om sport etc. Blir mycket enklare att hitta dit man vill då.

nä det tycker inte jag, forum uppdelade i massa olika avdelningar är trist, iaf när det handlar om småprat.
alltså det här forumet har funkat i hur många år som helst, varför är en del så k*ta på att göra om?
tråkiga människor!
Huggorm
Forumet har väll tillräckligt många underavdelningar? Redan nu är det vissa som det är ganska lite aktivitet i, och delar man upp ännu mer kommer vissa vara helt döda
Cacki
CITAT (Huggorm @ 24-08-2012, 23:44) *
Forumet har väll tillräckligt många underavdelningar? Redan nu är det vissa som det är ganska lite aktivitet i, och delar man upp ännu mer kommer vissa vara helt döda

Instämmer!
herkules
japp, det är ett jävla tramsande och gnällande i den här tråden. skit i de trådar ni inte vill läsa, det är faktiskt inte svårare än så.
sen alla gnällspikar - håll med om att det är liiiite skoj att läsa de sk bråktrådarna. för om det inte var det så skulle ni ju inte veta vad de handlar om och inte ha något att gnälla om.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 24-08-2012, 23:44) *

Jag håller med. Det är ingen bra idé alls med fler underavdelningar. Förstår inte varför man är på ett forum där man tycker det mesta är dåligt. Vad gör det att diskussionerna flyter iväg lite, det brukar väl de flesta diskussioner göra även Irl. Det vore skittråkigt om allt måste vara strikt ämnesrelaterat.
ryss_борис
Med underavdelningar avsåg jag endast forumdelen "småprat"

Tråkigt nog har de flesta här inte förstått syftet med underavdelningar. Syftet är helt enkelt att göra det lättare för folk att hitta till de trådar de söker, samt kunna diskutera fler saker utan att det blir rörigt.

Skriv precis allting om japan i en enda tråd, som dessutom är 70 sidor lång, så blir det jobbigt som fan att kolla igenom hela tråden "Japan" i fall där, mot förmodan, skulle finnas något om exempelvis japansk ekonomi.

Vadå striktare? Finns väl inget som säger att det ska vara exakt si eller så, utan man får helt enkelt avgöra själv när det är dags att skapa en ny tråd, eller redan använda en befintlig som delvis handlar om det man tänkt diskutera. Sedan finns det absolut ingenting som säger att man inte kan ha ett helt underforum som heter just "övriga diskussioner och diverse konstiga saker" Det är ju mycket lättare att man bygger på och utvecklar forumet i den takt det växer, istället för att ha en enda avdelning med 7000 sidor, där i princip ingen kollar fler än de 5 första sidorna och resten av trådarna bara skräpar.

Sedan förstår inte jag heller varför man är på ett forum man ogillar, men det var inte riktigt den saken vi diskuterade nu.

*Stintan*
CITAT (ryss_бори @ 25-08-2012, 00:20) *
Med underavdelningar avsåg jag endast forumdelen "småprat"

Tråkigt nog har de flesta här inte förstått syftet med underavdelningar. Syftet är helt enkelt att göra det lättare för folk att hitta till de trådar de söker, samt kunna diskutera fler saker utan att det blir rörigt.

Skriv precis allting om japan i en enda tråd, som dessutom är 70 sidor lång, så blir det jobbigt som fan att kolla igenom hela tråden "Japan" i fall där, mot förmodan, skulle finnas något om exempelvis japansk ekonomi.

Vadå striktare? Finns väl inget som säger att det ska vara exakt si eller så, utan man får helt enkelt avgöra själv när det är dags att skapa en ny tråd, eller redan använda en befintlig som delvis handlar om det man tänkt diskutera. Sedan finns det absolut ingenting som säger att man inte kan ha ett helt underforum som heter just "övriga diskussioner och diverse konstiga saker" Det är ju mycket lättare att man bygger på och utvecklar forumet i den takt det växer, istället för att ha en enda avdelning med 7000 sidor, där i princip ingen kollar fler än de 5 första sidorna och resten av trådarna bara skräpar.

Sedan förstår inte jag heller varför man är på ett forum man ogillar, men det var inte riktigt den saken vi diskuterade nu.

Jag håller inte alls med dig. Just småprat behöver verkligen inga underavdelningar. Att det skulle vara så svårt att hitta till de trådar de söker förstår jag inte. Är man väldigt intresserad av en tråd så kan man ju bara bocka i att man vill få meddelande om när det kommer nya inlägg i tråden. Är man någotsånär aktiv på forumet så hinner dessutom inte trådarna försvinna så långt bak så att det skulle innebära svårigheter att hitta dom.

Det står ju var och en fritt att skapa en ny tråd om t.ex. Japans ekonomi, för att ta ditt exempel, om man nu vill det istället för att ta upp det i Japantråden. Just på grund av trådarnas längd ska man inte heller hålla på och dra upp gammal skåpmat från arkivet i småpratsavdelningen. Dessutom är ju småprat just en avdelning för "övriga diskussioner och diverse konstiga saker".

Jag söker ganska ofta i gamla trådar i småprat efter saker och det vet jag många som gör. Det kan vara att man minns något som varit uppe tidigare men tas upp igen. Ibland kan man se hur folk ändrat åsikt om något, även jag, som kanske var uppe för flera år sen. Ibland vill jag veta vem som sa vad i en diskussion när jag glömt det o.s.v. o.s.v.
ryss_борис
CITAT (*Stintan* @ 25-08-2012, 00:59) *
Jag håller inte alls med dig. Just småprat behöver verkligen inga underavdelningar. Att det skulle vara så svårt att hitta till de trådar de söker förstår jag inte. Är man väldigt intresserad av en tråd så kan man ju bara bocka i att man vill få meddelande om när det kommer nya inlägg i tråden. Är man någotsånär aktiv på forumet så hinner dessutom inte trådarna försvinna så långt bak så att det skulle innebära svårigheter att hitta dom.

Det står ju var och en fritt att skapa en ny tråd om t.ex. Japans ekonomi, för att ta ditt exempel, om man nu vill det istället för att ta upp det i Japantråden. Just på grund av trådarnas längd ska man inte heller hålla på och dra upp gammal skåpmat från arkivet i småpratsavdelningen. Dessutom är ju småprat just en avdelning för "övriga diskussioner och diverse konstiga saker".

Jag söker ganska ofta i gamla trådar i småprat efter saker och det vet jag många som gör. Det kan vara att man minns något som varit uppe tidigare men tas upp igen. Ibland kan man se hur folk ändrat åsikt om något, även jag, som kanske var uppe för flera år sen. Ibland vill jag veta vem som sa vad i en diskussion när jag glömt det o.s.v. o.s.v.

Nu syftade jag främst på gamla trådar som existerade innan man blev aktiv här, och då fungerar inte ditt argument, och även om man använder sökfunktionen, så är det ganska lönlöst att kolla igenom en tråd på hundra sidor (ja det blir fler sidor om man klumpar ihop allting om Japan i en tråd)

Vidhåller ändå att underavdelningar skulle fungera bättre, och av samma anledning kör mer eller mindre alla stora forum med det upplägget.

Ditt sista stycke har ju absolut ingenting med den här diskussionen att göra?
*Stintan*
CITAT (ryss_бори @ 25-08-2012, 01:26) *
Nu syftade jag främst på gamla trådar som existerade innan man blev aktiv här, och då fungerar inte ditt argument, och även om man använder sökfunktionen, så är det ganska lönlöst att kolla igenom en tråd på hundra sidor (ja det blir fler sidor om man klumpar ihop allting om Japan i en tråd)

Vidhåller ändå att underavdelningar skulle fungera bättre, och av samma anledning kör mer eller mindre alla stora forum med det upplägget.

Ditt sista stycke har ju absolut ingenting med den här diskussionen att göra?

Såklart sökfunktionen fungerar även på jättegamla trådar. Det går ju att söka på ord i texten inte bara på rubrik. Sökvariationerna är ju många men du kanske inte har lärt dig hur sökfunktionen fungerar. Sen kan man ju undra vad en ny medlem kan ha för nöje av att läsa en 7-8 år gammal tråd där en diskussion förts av gamla medlemmar som kanske inte ens finns kvar på forumet. Då är det väl mycket bättre att starta en ny diskussion i ämnet.

Det är inte jag som säger att man ska klumpa ihop allting om Japan i samma tråd. Det jag säger är att vem som helst kan skapa en tråd om något Japanskt, musik, kultur, historia osv, det behövs inga underavdelningar för det, men att man måste tillåta diskussioner i småprat att flyta ut lite och ibland byta riktning. Det är helt normalt att diskussioner gör så och det skulle vara både jobbigt och urtråkigt om man måste avbryta mitt i för att istället börja en ny diskussion i en annan tråd bara för att diskussionen utvecklats och dragit in på ett sidospår. Det går alltid att återgå till stambanan. Du motsäger dig själv när du först säger att du vill ha underavdelningar och sen samtidigt skriver: "Vadå striktare? Finns väl inget som säger att det ska vara exakt si eller så, utan man får helt enkelt avgöra själv när det är dags att skapa en ny tråd, eller redan använda en befintlig som delvis handlar om det man tänkt diskutera."

De flesta andra stora forum har inte ens en avdelning liknande Småprat där allt mellan himmel och jord kan diskuteras som har ett dyft med forumets huvudinriktning att göra. Det skulle vara rent omöjligt att skapa underavdelningar för allt. Det skulle behövas flera sidor med underavdelningar för att täcka in allt som kan diskuteras, för du vill väl inte begränsa vilka ämnen som får tas upp hoppas jag. Se bara hur svårt det är för många att ställa frågor på rätt ställe i Trädgårdsavdelningen trots att där finns tydliga underavdelningar. Hur skulle det då inte bli i Småprat för att inte tala om vilket jobb en moderator skulle få att behöva flytta en massa trådar till rätt ställe. I Trädgårdavdelningen funkar det ändå bra med underavdelningar eftersom där handlar det mer om frågor än diskussioner om saker som alla har anknytning till just trädgård och det är inte hela världen om en och annan fråga hamnar fel. Men inte ens där kan man ha för många underavdelningar för då skulle det bara bli rörigt och besvärligt för alla.

Jo sista stycket hade väl absolut med detta att göra eftersom du skrev: "istället för att ha en enda avdelning med 7000 sidor, där i princip ingen kollar fler än de 5 första sidorna och resten av trådarna bara skräpar." Jag påstår att det är många fler än du tror som läser gamla trådar, även riktigt gamla.
ryss_борис
Nej, jag vet inte exakt hur sökfunktionen fungerar, men det är fortfarande bökigare när allting klumpas ihop, vilket det bevsiligen gör i större utsträckning om man väljer att inte ha några underavdelningar alls.

Varför skulle inte en ny medlem ha nöje av att läsa gamla trådar? Tror de flesta är intresserade av själva faktan och påstående i trådarna, inte nödvändigtvis av vilka personer som skrev det. Varför starta en ny tråd om allt man vill diskutera redan har diskuterats?

Att vem som helst skulle få starta trådar har jag inte motsatt mig emot, men om det finns massor av diskussioner ang Japan, så är det betydligt enklare att ha en hel underavdelning om japan, där alla japantrådar ligger. Man hittar dit lättare då, alla vill inte hålla på och söka runt i forumet varje gång de vill läsa i dessa trådar.

Ingen säger att man msåte avbryta en diskussion direkt när den går in på ett sidospår, däremot behöver man inte medvetet från början starta helt nya disksussioner i trådar som handlar om något annat. Spårar sedan en diskussion ur totalt och leder in på helt nya ämnen, och den dessutom sträcker sig över flera sidor, så är det inte svårt att skapa en ny tråd om det och förflytta hela diskussionen dit.

På ett sätt blir underavdelningar striktare, då om manhar en avdelning för politik, och en för sport, så bör man givetvis inte starta en politisk tråd i själva fotbollsavdelningen, men däremot begränsas inte antalet diskussioner, eller de ämnen som kan diskuteras, vilket borde anses som det absolut viktigaste.

Du hävdar att forumet inte skulle fungera med underavdelningar i småprat, förklara då för mig varför mer eller mindre alla riktigt stora forum, och även mindre kör med det upplägget. Och jo, de flesta andra stora forum har de flesta ämnen, skillnaden är att de delat upp det mer så att allt blir mer lätttillgängligt. Kan ge dig flera exempel om du vill.

Anledningen till att jag sade att ditt sista stycke var irrelevant i sammanhanget, var att det inte på något sätt är ett argument för din idé, eftersom det är ännu enklare att hitta och läsa i gamla trådar med ett mer strukturerat forum.

*Stintan*
Tyck vad du vill jag håller inte med dig om att det skulle vara bättre med underavdelningar i Småprat. Tvärt om bara krångligare.
Om det nu är så mycket bättre på andra stora forum varför är du inte där istället för här då?
Det känns inte meningsfullt att fortsätta den här diskussionen så därför utgår jag, iallafall för stunden.

ryss_борис
CITAT (*Stintan* @ 25-08-2012, 16:02) *
Tyck vad du vill jag håller inte med dig om att det skulle vara bättre med underavdelningar i Småprat. Tvärt om bara krångligare.
Om det nu är så mycket bättre på andra stora forum varför är du inte där istället för här då?
Det känns inte meningsfullt att fortsätta den här diskussionen så därför utgår jag, iallafall för stunden.

Jag läser även på andra stora forum, men det ena behöver ju inte utesluta det andra, eller hur? För all del, slipper gärna den här diskussionen, men jag blir väldigt glad om administrationen i alla fall tittar på möjligheterna att strukturera upp forumet lite.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon