Full version: 21 år för Breivik
Eva i Skåne
Breivik dömd

Ett stort leende på läpparna har svinet när domen avkunnas.
Ja ja, han får nog inte så trevligt på fängelset. Om han ska överleva där blir det nog isolering hela tiden.
*Stintan*
Hoppas han aldrig blir utsläppt!
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (*Stintan* @ 24-08-2012, 11:21) *
Hoppas han aldrig blir utsläppt!

Det hoppas nog dom flesta människor men han har det alldeles för bra där. 3 rum, vilken fånge får det?
Ett rum som alla andra och sedan ihop med alla andra.........
skånepåg
Han får en isolerad cell så inget umgänge med andra interna och utomstående på många år wink.gif
gnon49
Brukar aldrig önska andra något ont men Breivik önskar jag allt ont i världen. Kanske fel men så känner jag i alla fall.
mosquito
I vilket fall som helst så hoppas jag att han får lida.
Cacki
Må han ruttna bort i sin fängelsehåla!
Vidrig o-människa...
mamamaggan
Skönt att rättegången är över och att han fått sin dom. Måtte han aldrig komma ut men ändå viktigare tycker jag , måtte han aldrig få ha någon " obevakad " kontakt med yttervärlden .

En sådan som han måste förhindras att sprida sina åsikter trots yttrandefriheten ! Finns det något som gör att man som dömd brottsling berövas sin yttrandefrihet i dag ?

Han får heller inte göras till martyr , det finns faktiskt en hel del människor som sympatiserar mer eller mindre med honom.

Tänkte på när jag såg nyheterna och att man där talade om att domen fanns på deras hemsida , fritt för var och en att ta del av. Det kan utnyttjas av folk som har samma åsikter som han har .

Skit samma om han får " bo " i tre eller fler rum , det viktiga är att han förnekas mänsklig kontakt och inte " obevakat " kan meddela sig med andra. Det är för mig det ultimata straffet , du räknas inte in i " mänskligheten " .

Om man tänker sig själv , om man får bo i ett palats med 300 rum men inte får ha någon form av mänsklig kontakt , hur mycket skulle man då " njuta " av palatset ?
Eva i Skåne
Jag tyckte det var tufft att domaren avbröt honom genom att stänga hans mick när han skulle berätta om vad han inte hunnit uträtta

Hoppas vi snart slipper se hans nuna var och varannan dag i olika media.
Ugglemormor
Svårt att ens se på honom, det finns något onskefullt i hela honom....... De borde ge honom en enkel resa ut till rymden och släppa ut där ...... mer ensam kan han inte bli då.......
Hur i helskota kan man glömma en sådan galning? Kanske som varning att hålla ögonen öppna, dom finns lite vardans, jag menar dom som ser honom som sin hjälte........ fyj katten !!!! Stick o brinn!!!!!! devil.gif
silos
Jag för min del önskar inte en enda människa någonting ont!Skulle jag göra det så är jag ju ond själv:(
Ugglemormor
Det är sällan jag tar det i min mun, men han är ond! Så många som lider och saknar sina nära och kära. Min dotter förlorade 2 väninnor och det gör inte saken bättre......... trostar.gif
Det lyser ju ondska ur hans ögon!!!!! Hur gör man annars med en sådan människa som ändå skulle fortsätta med sitt dödande om han blev fri ????? Samhället har ju rätt att skydda sina medmänniskor mot ondskan....

Det är en annan femma då han får stå till svars framför vår Herre.....
Aqvakul
CITAT (silos @ 03-09-2012, 15:20) *
Jag för min del önskar inte en enda människa någonting ont!Skulle jag göra det så är jag ju ond själv:(

tummenupp.gif wub.gif
silos
CITAT (Ugglemormor @ 03-09-2012, 15:45) *
Det är sällan jag tar det i min mun, men han är ond! Så många som lider och saknar sina nära och kära. Min dotter förlorade 2 väninnor och det gör inte saken bättre......... trostar.gif
Det lyser ju ondska ur hans ögon!!!!! Hur gör man annars med en sådan människa som ändå skulle fortsätta med sitt dödande om han blev fri ????? Samhället har ju rätt att skydda sina medmänniskor mot ondskan....

Det är en annan femma då han får stå till svars framför vår Herre.....

Självklart var det fruktansvärt vad han gjorde,MEN jag vägrar att vara en domare över mina medmänniskor!

Ugglemormor
silos,

Jag låter tiden läka såren och ha förståelse, men när det gör ont, kan jag inte tänka mig att han skulle få gå fri. Det är en önskan att han inte ska komma åt att skada fler människor, inte en dom direkt.
Han kan få hur många förlåt, men han är inte kapabel att göra det själv, då finns onskan fortfarande i honom, och man bör skydda andra oskyldiga människor för att inte råka illa ut.
Han är inte ensam med sådana tankar, det finns alldelöes för många...... hoppas de nånsin kan fatta det.....
Anki på Öland
CITAT (silos @ 04-09-2012, 10:41) *
Självklart var det fruktansvärt vad han gjorde,MEN jag vägrar att vara en domare över mina medmänniskor!

Då är det ju en himla tur att det finns andra som vågar!
silos
CITAT (Anki på Öland @ 04-09-2012, 11:22) *
Då är det ju en himla tur att det finns andra som vågar!

Dömandet ansvarar ju myndigheter för!
Min sak är INTE att döma mina medmänniskor!Detta betyder dock INTE att jag skulle gilla onda gärningar!!!
Jag vill INTE härbergera hat-ondska inom mig så långt som jag någonsin kan låta bli!
Den slutgiltiga dömandet är den himmelske Faderns,det tror jag fullt och fast på!!!

CITAT (Ugglemormor @ 04-09-2012, 10:55) *
silos,

Jag låter tiden läka såren och ha förståelse, men när det gör ont, kan jag inte tänka mig att han skulle få gå fri. Det är en önskan att han inte ska komma åt att skada fler människor, inte en dom direkt.
Han kan få hur många förlåt, men han är inte kapabel att göra det själv, då finns onskan fortfarande i honom, och man bör skydda andra oskyldiga människor för att inte råka illa ut.
Han är inte ensam med sådana tankar, det finns alldelöes för många...... hoppas de nånsin kan fatta det.....

Självklart skall vi skydda oskyldiga människor från ondskan!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon