ruffa97
Hur gör man det på rätt sätt i så fall?

Tack på förhand!
ruffa97
Någon som vet om det går att så frön från pioner?

Helen i Piteå Zon 5
Så här gör jag yes.gif
http://helenstrdgrd.blogspot.se/2010/10/sadd-av-pion.html
ruffa97
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 27-08-2012, 19:48) *

Tack så jättemycket! smiley_small_hug.gif
AnitaJ
"Snor" dina såråd! Jag sådde två frön från buskpion i höstas. De stod ute i kruka hela vintern och ett frö grodde så fint i våras. Vårdades väääldigt ömt, det tog tid innan plantan växte på sig. Men, nånstans måste jag ha misslyckats för det visade sig till slut att det blev en revsmörblomma av pionfröet rolleyes.gif !
ruffa97
CITAT (AnitaJ @ 28-08-2012, 12:46) *
"Snor" dina såråd! Jag sådde två frön från buskpion i höstas. De stod ute i kruka hela vintern och ett frö grodde så fint i våras. Vårdades väääldigt ömt, det tog tid innan plantan växte på sig. Men, nånstans måste jag ha misslyckats för det visade sig till slut att det blev en revsmörblomma av pionfröet rolleyes.gif !

rolleyes.gif
Bassam
Hej

Det finns stort problem, när vi planterar frö, ofta kan vi inte få lika moderplantan,
anledningen, att det blir förvirrad ärftlig, så Jag råder öka växter på andra sätt såsom ( Sticklingar ).

H.Bassam
ruffa97
CITAT (Bassam @ 30-08-2012, 23:02) *
Hej

Det finns stort problem, när vi planterar frö, ofta kan vi inte få lika moderplantan,
anledningen, att det blir förvirrad ärftlig, så Jag råder öka växter på andra sätt såsom ( Sticklingar ).

H.Bassam

Tack för ditt svar!

Menar du dela plantan då?
Sticklingar sätter man väl i vatten för att rota sig, eller?

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon