Full version: shockwawe flash
boxer2
Får hela tiden ett meddelande om att ett pluggin-program (shockwawe flash) inte svarar. När jag trycker på stoppa shockwawe får jag ett nytt meddelande om att shockwawe flash har kraschat. Det händer mest när jag är inne på spel, men även annars. Vad kan jag göra? Ge gärna en idiot förklaring, för jag kan inget om datorer så. Snälla hjälp mig!
*Stintan*
Vad har du för webläsare och operativsystem? Shockwave flash är väl ett gammalt program har jag för mig som numera är uppköpt av Adobe har jag för mig.
Huggorm
Flash behövs för att köra en massa rörlig grafik och annat på hemsidor. Krånglar den så försök uppdatera
*Stintan*
Men är det inte Adobe flash player man har idag?
boxer2
CITAT (*Stintan* @ 29-08-2012, 13:47) *
Vad har du för webläsare och operativsystem? Shockwave flash är väl ett gammalt program har jag för mig som numera är uppköpt av Adobe har jag för mig.

Webläsaren är google chrom och opertivsystem??? Windows 7?
boxer2
CITAT (Huggorm @ 29-08-2012, 14:02) *
Flash behövs för att köra en massa rörlig grafik och annat på hemsidor. Krånglar den så försök uppdatera

Hur uppdaterar jag den?

CITAT (Huggorm @ 29-08-2012, 14:02) *

Hur uppdaterar jag den?
Alba
Ladda ner Adblock då slipper du bekymret med felmeddelandet.
Skiftnyckeln > verktyg > tillägg
*Stintan*
Här kan du installera om både Adobe flash player och chrome: http://get.adobe.com/se/flashplayer/

och här Adobe shockwave player: http://get.adobe.com/shockwave/

Kanske måste du först avinstallera de du har i datorn.

CITAT (Alba @ 29-08-2012, 16:00) *
Ladda ner Adblock då slipper du bekymret med felmeddelandet.
Skiftnyckeln > verktyg > tillägg

Är det inte bra att få felmeddelanden eller menar du att det kommer upp även om det inte finns något fel?
Alba
Det är tydligen något problem som i Chrome som väntas fixas till vid nya uppdateringar.
Det larmar ute någon riktig förklaring. Sidan funkar trots meddelandet men är väldigt störande.
Jag har läst om det på datorn iFokus bla i den länken men det finns fler.

Just nu är det problem med sajten men prova senare om du vill läsa mer.
boxer2
CITAT (*Stintan* @ 29-08-2012, 16:52) *
Här kan du installera om både Adobe flash player och chrome: http://get.adobe.com/se/flashplayer/

och här Adobe shockwave player: http://get.adobe.com/shockwave/

Kanske måste du först avinstallera de du har i datorn.
Är det inte bra att få felmeddelanden eller menar du att det kommer upp även om det inte finns något fel?

Jo visst är det bra med felmeddelanden. Men inte när det inte finns något att göra åt dem.
Sen jag laddade ner Adblock efter en rekomemdation här i tråden, så har mitt problem försvunnit och så tycker jag den blivit lite snabbare med och det är ju kanon. wink.gif smile.gif

Tackar så mycket för alla svar och all hjälp! biggrin.gif
Bengalow
Shockwave Flash och Chrome går inte riktigt ihop, står det på Shockwaves hemsida. Man vet inte varför, men dessa två ihop krånglar...
Flemming
CITAT (Bengalow @ 30-08-2012, 14:53) *
Shockwave Flash och Chrome går inte riktigt ihop, står det på Shockwaves hemsida. Man vet inte varför, men dessa två ihop krånglar...

Flashen går nog inte ihop med något,kör IE9 och Vista men väljer att inaktivera flashen om jag inte skall se film på nätet.
Strulet tilltog rejält med senaste uppdateringen av Flash...
Segar ner systemet ordentligt och vissa gånger startar Windows om på grund av en "hängning" som flashen lyckades göra...

Vi får väl hoppas på att dom (Adobe) snart kommer med en programfix.
Bengalow
Jag har aldrig haft problem med detta. Jag använder Windows 7 och IE9 - fungerar som det skall göra.
gnon49
Har inga problem med Flashplayer. Men å andra sidan är den väl inte igång annat än om man vill se video av något slag. Men då måste jag tillåta att den startar. I Övrigt är den nog avslagen. Har version 11 tror jag. Win7 64-bit o firefox används här.
Flemming
Var har nog ganska så individuella datorer även om plattformarna är nära på likvärdiga...

Se på dom som fick virus i sina burkar,även om dom hade brandväggar.

Kollegan har precis som Bengalow Win 7 Och IE9 men där hängde sig datorn häromdagen och enda lösningen var att stänga av flashen...

Hoppas att det löser sig för alla med problem !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon