Full version: Balkansippa
vanjalarsa
PÅ Odla nu shop kallar man Balkansippan för Balkanlilja .....Varför undrar jag?? För att få det att låta mer exotiskt.eller?? Fånigt tycker jag.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Bengalow
Det finns redan en blomma som heter Balkanlilja - en krokus. Balkansippa är en anemon, så det låter sig inte göras att ändra till det namnet.
Det är namnförfaskning, rätt upp och ned. Du får inte vad du köper. Tänk om man beställer en Volvo, och får levererat en SAAB?
vanjalarsa
Tack för svaret!
dEt var det det jag trodde. Petitesser kanske men jag tycker ändå att det är fånigt.. Om jag beställer en volvo och får en Saab skulle jag bli mycket ledsen...................... flirting.gif

mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Katarina Odla.nu
Hej på er!
Att balkansippa på startsidan i vårt erbjudande fått namnet balkanlija har ingen mer avancerad eller illvillig förklaring än att det är felskrivet. Inne i erbjudandet har det stått rätt hela tiden, men bilden på starsidan fick fel namn. Vi är alltså inte ute efter att lura någon genom att döpa om växter. Verkar inte vara någon smart eller särskilt rolig strategi!

Namnen på växterna är jätteviktiga att få rätt just för att ni som handlar av oss ska få vad ni köper! Toppen är så klart om ni mejlar oss om ni hittar fel så vi kan ändra direkt! tummenupp.gif

Hej så länge!
Katarina på redaktionen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon