lundinos76
Hej alla trädgårdsvänner!

Mitt första inlägg här på forummet Hoppas det blir många fler framöver! smiley_small_hug.gif

Jag såg en artikel i lokaltidningen om odlingslotter här i kommunen. Jag har haft tanken på en egen under ett par år nu och bestämmde mig för att göra slag i saken och skaffa en. Sagt och gjort så trippade jag ner till kommunhuset och skrev papper och gick ner till fältet för att beskåda min nya lott. Det bör tilläggas att jag är absolut nybörjare på detta. Jag har lyckats med lite dill & persilja i en blomlåda på balkongen, men det är allt. whistling.gif

Det var ungefär här det roliga tog slut. Klicka på länkarna för att se min lott.

Bild 1: http://imageshack.us/photo/my-images/33/20120829172733.jpg
Bild 2: http://imageshack.us/photo/my-images/837/20120829172726.jpg

Visst misstänkte jag att det skulle bli jobb med förberedelser, men inte så här omfattande! Nu till min fråga, hur får jag bort allt detta lättast!! help.gif Det höga gula växterna i bakgrunden står på grannens lott.

// Per
hattstugan

Välkommen till Odlas forum!

Tja inte någon inbjudande syn kanske nej!

Börja med att slå av allt med lie eller röjsåg! Vad jag kan se finns inget annat än ogräs!

Sen är det att gräva och försöka rensa bort rötter! Täck det du inte kan gräva nu med något typ tidningar i ett tjockt lager!

Lycka till!
fvd
Hej och välkommen det var ju inte så bussigt att lämna över lotten i detta skick. Förhoppningsvis så finns det bra jord under fast det blir ju en hel del jobb. Jag skulle lägga svar markduk efter rensningen så kan du se bättre vad som kommer till våren.
CillaM
Ser nästan ut att vara på kolonilotten nere vid Aspen, Lerum. Många håller sina fina och odlade medans andra har dött av o lämnat lotten för naturen att ta över.
lundinos76
CITAT (CillaM @ 30-08-2012, 20:43) *
Ser nästan ut att vara på kolonilotten nere vid Aspen, Lerum. Många håller sina fina och odlade medans andra har dött av o lämnat lotten för naturen att ta över.