Full version: Man blir så glad
strepp
Visst blir man glad i streptocarpusar om de ser ut som dessa.[attachment=72256:dimetrisi.jpg]
[attachment=72257:strepto_mira.jpg] [attachment=72258:wow.jpg] [attachment=72259:fat.jpg] [attachment=72260:ambra.jpg] [attachment=72261:cyklamen.jpg] [attachment=72262:nasviken.jpg] [attachment=72263:streptoc...51_drako.jpg]
Peztis
Oj, det var fina färger!

Har förstått att de lätt kan bli en passion precis som för oss som fastnat i "pelargonträsket".
strepp
CITAT (Peztis @ 01-09-2012, 10:28) *
Oj, det var fina färger!

Har förstått att de lätt kan bli en passion precis som för oss som fastnat i "pelargonträsket".

Där har jag varit innan men det har lugnat sig ,visst har jag men inte sådana mängder som tidigare.
gunsta
Fantastiska bilder, jag gratulerar - streptocarpus förknippar jag med min farmor, hon hade alltid många och väldigt vackra sådana. Själv har jag inte haft stor framgång med dom - tyvärr.
strepp
CITAT (gunsta @ 01-09-2012, 12:33) *
Fantastiska bilder, jag gratulerar - streptocarpus förknippar jag med min farmor, hon hade alltid många och väldigt vackra sådana. Själv har jag inte haft stor framgång med dom - tyvärr.

tack ,det som gäller mer torrt än vått,väldigt lätt att för vattna de eftersom bladen både hänger vid torka och för vått--
kikki
Drømmeplanter i flotte bilder,nydelige farger!
kerran57
Oj så varckra bilder. Inte har du nått skott man ev kan få?
strepp
CITAT (kikki @ 04-09-2012, 09:20) *
Drømmeplanter i flotte bilder,nydelige farger!

Tack.

CITAT (kerran57 @ 04-09-2012, 16:29) *
Oj så varckra bilder. Inte har du nått skott man ev kan få?

Tack för du gillade korten,Tyvärr har jag inte möjligheter att ge bort skott av plantor som man importerat för ganska mycket pengar.Jag brukar om jag får över någon stickling sälja på Tradera el sälja till kompisar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon