Hej,
jag skulle vilja ställa ut mina palmer i sommar och då plantera några ettåriga sommarblommor tillsammans med dem. Jag har tyvärr ingen aning om vad för slags palmer är det. Är detta möjligt och vad skulle jag kunna plantera med dem?
/Hea
Så har jag gjort med stora inomhus blommor som fått semestra ute, men tänk på att om du planterar nya växter i palmernas krukor så kan det både bli trångt och brist på näring. Jag kan inte palmer, så jag får reservera mig med att de kanske inte alls gillar att få sällskap, titta i en blombok innan. Jag har krukat upp ett par storlekar innan jag satt i ettåringar och varit noga med att gödselvattna. Vad du ska ha beror på vad du vill åstadkomma, något som hänger över kanten - lobelia. Något som slingrar i palmen - en eller ett par luktärtor, färgprakt - petunior. Persilja, gräslök och en smultron- eller jordgubbsplanta så får du en matnyttig kruka till exempel. Om du gå och tittar på anuellerna i en välsorterad handelsträdgård kan du få massor med uppslag. På hösten får du gräva bort ettåringarna och ersätta med ny jord där de varit.
Mvh
Fenja