ninnisky
01-09-2012, 13:08
Min gamla sekatör, Fiskars modell? och minst fem år gammal, behöver bytas ut.
Någon som har tips på en som är lätt, inte för stor och som håller skärpan bra!
Klipper mest buskar och små träd.
Jag köpte en på granngården i våras med röda handtag för 500 som klarar det mesta. Jag är nöjd med den och bladen är utbytbara kommer inte ihåg vad den heter men du kan kolla på granngårdens hemsida.
ninnisky
02-09-2012, 09:18
CITAT (fvd @ 02-09-2012, 06:14)

Jag köpte en på granngården i våras med röda handtag för 500 som klarar det mesta. Jag är nöjd med den och bladen är utbytbara kommer inte ihåg vad den heter men du kan kolla på granngårdens hemsida.
Tack för tipset! Jag kollar.
Jag har massor av sekatörer och tycker att de ska ha 3-stegsutväxling för att bli riktigt bra.
Mina bästa 2 har jag köpt på torgmarknad, vet inte vilka affärer som ev. saluför, men på sekatörerna står namnet RP, Products Sweden. Greppvänliga, och väldigt bra utväxling.
ninnisky
02-09-2012, 10:55
Tack EKLO
varghem
02-09-2012, 21:08
jag köpte faktiskt min ovärderliga sekatör på Lidl för 3 år sen, bra kvalitet till överkomligt pris
fridsbacka
04-09-2012, 08:03
det borde gå att vässa på dom ? med tex ett diamant bryne?
Jag har hundratalet rosor att beskära och det enda jag tycker duger är Felco. Ja de är dyra, men det finns reservdelar vilket gör att de hänger med halva livet. Billiga sekatörer (även Fiskars) ger dåliga snitt som ökar risken för sjukdomar.
mamamaggan
02-01-2013, 18:56
Har en Felco som jag köpt på Granngården. Den passar mig utmärkt, den bästa sekatör jag någonsin haft.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.