Full version: Brew dog bojkott
Åsa, mälardalen zon 2
Fick veta på jobbet att företaget Brew Dog som gör öl som är mycket populär på systembolaget har släppt en exklusiv serie av öl. De har samlat in trafikdödade djur och har konserverat dem och kört ner en ölflaska i dem och säljer dem som roadkill beerbottles för väldigt höga summor. Hur sjuk är man på en skala 1-10 när man kör ner en ölflaska i ex. en ekorre och säljer den. Konstigt att det stått så lite om detta i tidningar. Tur jag inte gillar öl gör det ju ännu enklare bojkotta dem

http://www.bornrich.com/entry/brewdog-sees...ls-beer-bottle/
gnon49
Ja, för mig hör uppstoppade djur hemma på museum eller möjligen inom forskningen. Utanför dessa är det, för mig, bara osmakligt att ha uppstoppade djur.
Huggorm
Dom där är ju perfekta julklappar när man inte vet vad man skall köpa annars laugh.gif
*Stintan*
Man slutar aldrig att förvånas över vad människor kan ta sig för. Min mormor hade ibland räv- eller minkboa runt halsen. Hon tyckte det var fint. Lika makabert eller ännu värre tycker jag att döda djur bara för skinnen.
Gossen Ruda
Vad man gör med redan trafikdödade djur lär väl kvitta för djuren? Inte för att jag skulle vilja ha något sådant men smaken är som baken.
Flemming
Jä*ligt osmakligt,stannar alltid till och lyfter in döda djur till ett buskage eller något annat lämpligt.
Den trafikdödade hjorten/rådjuret som låg dött halvvägs ut i körbanan,vilar numera inne i en dunge av vildvuxna träd och buskar,övertäckt med löv och grenar,den var tung att bära men det gick...

Jag är en sann djurvän och döda djur skall behandlas väl !
RB9310
Är väl ett par år sedan eller har det kommit en ny serie. Tycker BrewDog gör rolig och god öl för det mesta och någon bojkott kommer inte att bli aktuell för mig.
hattstugan

Fattar inte vitsen men det gör inget!

Dricker sällan öl!
silos
Dricker inte öl!
Huggorm
CITAT (silos @ 05-09-2012, 11:50) *
Dricker inte öl!

Då har du skäl att börja nu när buteljerna är så snygga 000.gif
silos
CITAT (Huggorm @ 05-09-2012, 16:29) *
Då har du skäl att börja nu när buteljerna är så snygga 000.gif

ALDRIG i livet...jag är nykterist!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon