Full version: Kornettblomma
kerran57
Önskar skott på kornettblomma eller streptocarpus.
aldo
kanske i fel forum men sticklingar tas väl inte av Streptocarpus ; blad och frön förökas de med vad jag vet .
strepp
CITAT (aldo @ 04-09-2012, 20:57) *
kanske i fel forum men sticklingar tas väl inte av Streptocarpus ; blad och frön förökas de med vad jag vet .

visst kan du ta en stickling av en streptocarpus.Vet flera stycken som varje höst delar sin planta till mindre plantor,man kan ha många rosetter i samma kruka och så när man delar den så har du flera sticklingar.
vanjalarsa
man behöver inte ens dela på planatan. Det räcker med att ta ett blad och sticka ner i jord. Det kommer småblad sedan och såsmåningom har du en ny planta. Jag brukar dela på ett blad och sticka ner båda halvorna i samma kruka.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
kerran57
CITAT (strepp @ 07-09-2012, 20:32) *
visst kan du ta en stickling av en streptocarpus.Vet flera stycken som varje höst delar sin planta till mindre plantor,man kan ha många rosetter i samma kruka och så när man delar den så har du flera sticklingar.

CITAT (strepp @ 07-09-2012, 20:32) *

Har du nått som du kan skicka?
strepp
CITAT (kerran57 @ 14-09-2012, 16:03) *
Har du nått som du kan skicka?

Förstår inte riktigt vad du menar? Vi brukar alltid köpa våra ifrån Usa,polen ,ryssland och för de ryska blad skulle vi ge 180 dollar så att ge bort brukar vi aldrig göra inte ens i föreningen,antingen byter man el säljer.
Skillnad är ju om det är köpesorter men dessa har inte jag./
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon