Undrar ifall det är någon som har försag på hur man kan göra detta? Så att det ska hålla? Går ju inte bara att rulla ut färdig gräs över en stol väl?? MMåste ju finnas jord under?
Tack på förhand
/ Isabelle
Åsa, mälardalen zon 2
04-09-2012, 19:28
Skulle tippa man sågat till blöta torvblock + använt sånt som hönsnät och format en stol av det och sedan rullat ut gräs på, är rätt säker på att det inte finns en riktig stol under.
fvd
04-09-2012, 19:32
Jag undrar om det inte vore bättre att dränka in den i filmjölk och odla mossa ? Om man inte skall sitta i den förstås då kan man väl smeta in den i lera sdan så och täcka med fiberduk ett tag, .
fvd
05-09-2012, 05:00
Jaså jag trodde det var en riktig fåtölj och det satte fart på min fantasi. Jag såg framför mig att Irenes trädgårdsängel skulle slå sig ner i den eller någon annan figur. Kul idé.
Peztis
05-09-2012, 15:14
Man kan göra det med en riktig fåtölj under men den lär ju knappast må bra och vara sittbar länge. Här kan du se: http://www.maili.se/Maili/Taxinge.html
Vilka fantastiska skapelser roligt att några vill göra dem.
Peztis
05-09-2012, 18:41
Ja visst var de lattjo! Det var ju det där med fantasi och gränser... Eller gräs i detta fall, då!
Kryddan03
05-09-2012, 20:28
Jag funderade för ett par år sedan att göra gräsbeklädda odlingslådor till terrassen. Ställa vanliga gröna kompostgaller på något underrede (så att jorden inte ligger kloss-an mot trädäcket), "rullgräs" innanför mot gallret och sedan fylla med jord. Ett himla vattnande i början antar jag, men nu blev jag nästan inspirerad att kanske göra någon lite mindre installation.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.