uno
I under säljes pallkragar för 150:- st. Ni - pallkragare har väl en uppfattning om det är ett rimligt pris. wacko.gif
TeliaNet
jag är ingen pallkragare men det låter lite dyrt när det 4 plankor och 4 gångjärn.
en träram kan du tillverka med lite plankor och skruv.
Betty
Definitivt dyrt!!! Där jag bor kan man köpa pallkragar för 56:-/st (inkl. moms).
nilla
jagade runt och jämförde priser i Stockholm häromdan, begagnade kostar mellan 40:- - 50:- + moms, så jag tycker det låter dyrt,

Gunilla
MimE
CITAT (nilla @ 25-03-2004, 18:36)
... + moms ...

Moms??? rolleyes.gif tongue.gif

Upprepar vad jag skrivit tidigare (hoppas ni inte tycker jag är tjatig sleep.gif ):

Halvpall - 25 kr/st
Helpall - 40 kr/st

(Begagnade i Göteborg)

/Mimmi
Anna-C
De jag köpte (men inte börjat använda än sleep.gif ) kostade 35,-/st.
Ralf
CITAT (MimE @ 25-03-2004, 21:04)
CITAT (nilla @ 25-03-2004, 18:36)
... + moms ...

Moms??? rolleyes.gif tongue.gif

Upprepar vad jag skrivit tidigare (hoppas ni inte tycker jag är tjatig sleep.gif ):

Halvpall - 25 kr/st
Helpall - 40 kr/st

(Begagnade i Göteborg)

/Mimmi

ja men pallkragspriset brukar ligga uppåthundralappen....
Betty
xx
Ingrid på Västkusten
CITAT (uno @ 25-03-2004, 15:59)
I under säljes pallkragar för 150:- st. Ni - pallkragare har väl en uppfattning om det är ett rimligt pris. wacko.gif

Agnesbergspallen vid Rörshoppen är ett ställe t ex......och dte är DYRT - är dte helt nya pallkragar Uno? Då kostar de så nämligen .....det är de beg vi brukar införskaffa,

Hälsar Ingrid
MariaS
Står just i begrepp att åka till tippen. Fick tipset att där kan man hämta pallkragar (bättre begagnade) gratis!!!!
Tänker fylla dem med jord i helgen, med odlingsstart till påsk, om vädret tillåter.
Jag har redan minimajs som är decimetern stora, så det får gärna bli vår nu på allvar.
Får man tro metereologerna så är det väl på gång nästa vecka.
MariaS
Har nu hämtat pallkragarna. Det var väl en och annan skavank på dem. Men ingen värre än att det går att använda.
Ser nu fram mot odlingsresultat istället.
Eva i Skåne
Det är värt att undersöka MariaS laugh.gif . Hoppas de är lika generösa på min tipp.
Ingrid på Västkusten
Min tipp har inga pallkragar - jag kollade idag ( Kikåstippen) - mn jag hoppas att Uno hittar sina pallkragar!

Hälsar ingrid mkt sugen på å starta!
Bertil
Dyrt om det är begagnade. Köpte mina för 45:- + moms. Hälsn/Bertil
myran
Hej! Är ny här i pallkrageklubben. Tyckte jag var listig som tänkte använda ett par gamla bokhyllor att odla i i sommar (ta bort hyllorna och sparka ur ryggstycket), sen läste jag om pallkrageklubben i odla.nu och insåg att andra hade varit mycket listigare än jag. Angående pris, så inhandlade jag ett antal pallkragar i går i Bandhagen söder om Stockholm, jag betalade 20:- styck för dom. Dom va fula och lite skabbiga, men fullt funktionsdugliga.
Det ska bli kul att följa allas vedermödor och glädjeämnen i sommar med odling i pallkragar. Ska försöka att bidra själv med bilder och text.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon