naturtomt-enissen
nån som kan identifiera denna lilla buske/unga träd? cirka 1 meter högt för närvarande, påminner om en lönn men inte riktigt hundra procent tycker jag.

tomten ligger i zon 4.

[attachment=72340:buske1.jpg]

[attachment=72341:buske2.jpg]
Eva 33c
Det liknar de röda vinbärsbuskar jag brukar hitta på min tomt ibland, planterade av fåglar skulle jag tro. Men det kanske finns fler förslag också.
masa
Jag tror mer på olvon.
malarmaster
skogsolvon? ulf
Huggorm
En till på olvon här, men jag håller med om att det påminner lite om något vinbär
gunsta
Jag tror också att det är olvon.
Eva 33c
Jag tänkte på skogsolvon också, men den liknar mer mina självsådda vinbär än mina självsådda skogsolvon. Det är nåt med proportionerna mellan blad och stam och vinklingen på bladen oc ytan, men säker är jag förstås inte smile.gif
Aqvakul
Ansluter mig till olvonpartiet....
Mia i trädgården
Det som talar emot vinbär, i alla fall om man jämför med mina vinbär, är att bladen står mitt emot varandra på grenarna. Min vinbär har inte bladen i par utan växelvis på sidorna.

Hur olvon ser ut vet jag tyvärr inte.
Huggorm
På första bilden påminner det lite om vinbär, särskilt om man inte trycker för att förstora. Men på andra bilden blir det uppenbart att det är olvon. De verkar ha haft ett bra år förresten, de har växt otroligt bra här hos mig. Synd bara att bären smakar så dåligt att inte ens fåglarna äter dem annat än i nödfall
Anders zon 1
Olvon
Eva 33c
Även jag ansluter mig nu till olvon-avdelningen smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon