Full version: Test av snabbsvar
Rihane
Ska testa snabbsvar som jag aldrig använder.

Det här inlägget är skrivet med snabbsvar.

Ser ingen förhandsgranskning av den här funktionen.

Oj då jag skriver för snabbt.
Det här skiver jag med "skriv svar"
Alba

[attachment=72349:fr_gar.gif]

Så det går lägga in en bild.
Jag läste förut att det inte går. Nu har jag också testat.
*Stintan*
Jo men då måste man väl ha bildlänken, det går ju inte att bläddra fram den i datorn.
Eva i Skåne
Jag testar också, har aldrig förstått funktionen, eller ens brytt mig om att testa

Fattar inte skillnaden confused.gif
Alba
CITAT (*Stintan* @ 09-09-2012, 00:58) *
Jo men då måste man väl ha bildlänken, det går ju inte att bläddra fram den i datorn.

Jag tryckte på snabbsvar och sen fler val då kan man bläddra fram bilden i datorn.
Det är ju inget snabbsvar direkt. Tanken är nog att man ska använda snabbsvar om man inte ska bifoga en bild.
Vill man bifoga bild använder man det "vanliga" sättet men jag ville bara visa att det går bif. bild i snabbsvar.
Rihane
(testar snabbsvar igen med det här inlägget.)

Ska testa det igen nästa vecka när porteringen av mitt telefonabbonemang gått igenom. Kan tänka mig att snabbsvar är smidigare om man har långsammare internet eller en liten bildskärm.

I och med "Fler val" som jag inte sett tidigare, tack Alba tummenupp.gif , är snabbsvar mer avändbart än jag trodde när jag jämförde dessa när jag var ny på Odla.

Som sagt ingen förhandsgranskning, saknar det.
*Stintan*
CITAT (Alba @ 09-09-2012, 19:26) *
Jag tryckte på snabbsvar och sen fler val då kan man bläddra fram bilden i datorn.
Det är ju inget snabbsvar direkt. Tanken är nog att man ska använda snabbsvar om man inte ska bifoga en bild.
Vill man bifoga bild använder man det "vanliga" sättet men jag ville bara visa att det går bif. bild i snabbsvar.

Ja OK klickar man på snabbsvar och sen fler val så kommer ju skriv svar-rutan upp istället. Det är ju bara en omväg. flirting.gif

Rihane, förhandsgranska finns ju under skriv svar-rutan som kommer upp när man klickar på fler val.
Rihane
Stintan, jovisst men då är det som Alba sa inte längre Snabbsvar.

Hm, ångrar mig.(tryckte precis på fler val )
Trycker man fler val så får man upp en förhandsgranskning direkt, med den redigerbara texten i skriv svar.
"Omvägen" som du nämner för Alba blir inte så stor.

Börjar då gilla snabbsvar mer.

*Stintan*
Fniss ja det kanske är en vanesak då bara. Dvs feltänk av mig.
Rihane
Testade att gå in på odla med en smartphone idag. Ville testa snabbsvar kontra skriv svar.
Irritationsmomentet med nyhetsbrevet som jag inte kunde bocka för att jag inte ville se mer av blev för stort så jag skippade det.
Rihane
Testar snabbsvar från smartluren. Ska bara hitta förhandsgranskningen.
Fortsätter nu i vanliga redigeraren (vanlig för mig.)
Rihane
Testar vidare. Nu testar jag att hitta en browser som inte driver mig tii vansinne när jag ska skriva inlägg från smartluren. Den inbyggda går bort för jag blir knäckt av attgå in och läsa. Firefox med adblock är bäst att läsa förutom att texten i dom olika inläggen blir olika stor. Hopplöst att skriva inlägg för mitt i när jag skriver kan texten helt plötsligt zooma in för att sedan zooma ut till olädbar text. Försökte länge skriva inlägg innan jag gav upp. Opera fungerar inte bra. Jag har inte ICS så ingen Chrome. Provade Boatmini som inte var bra. Håller just nu andan för jag skriver med en annan
Boat som beter sig bra så här långt. Snabbsvar fungerar inte alls men i gengäld placeras skrivbar skrivruta direkt med lagom stor zoom på texten från början. Tangentbordet skymmet inte texten
Ser några skrivfel. Ska strax se hur det går med förhandsgranskning. Krackar den ur är faktiskt den här browsern ändå bäst hittills. För att skriva på odla menar jag. Konstatetar att jag hållt på ett tag nu och är inte alls irriterad. Går att redigera utan att skrivurutan hoppar omkring.

Fast med förhandsgranskning blev det inte så roligt längre. Typona får stå kvar.
Ska testa och skicka och sedan gå tillbaka och redigera.

Edit:Det är svårt att ändra i efterhand får redigera när jag skriver inlägget och skippa förhandsgranskning och ändra. Aha kom på hur jag undviker att den åker tåg åt fel håll, man får klicka bort tangentbordet innan man klickar där det ska redigeras.
Rihane
Testar en gång till att skriva på boat-browser. Suveränt bara den översta raden där smilies och möjlighet till att lägga in bild syns direkt.
Sedan skrirutan och man får plats att skriva mycket texy och tangentbordet.
Ska testa hur dsen är att kajka omkring på odla med.

Edit:eftersom jag har skaffat mig en testtråd så passar jag på att öva bäst jag vill.

Ska försöka kopiera text på mobilen

Text som jag själv skriver i kan jag kopiera men jag kan inte citera in en text genom att kopiera den från en vanlig sida...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon