Är tyvärr på min andra dator nu, som är ominstallerad så är inte så många länkar
Men dessa har jag köpt av två gånger
http://www.syringa-pflanzen.de/ tyvärr varierar kvaliteten nåt enormt. Första gången var rosmarin dåliga och små men senaste gången var dom jätte fina (finare än dom man brukar hitta i sverige). Förra gången var timjan sorterna jätte fina men senaste väldigt små och ynkliga.
Men det är hyfsat billigt och växterna växer till sig bra, köpte kumintimjan därifrån och tycker om den jätte mycket är helnöjd och inga vinterskador och har tagit sig bra och blommar mycket. Dock har jag inte hittat användning för den, min har frösått sig på ett ställe som är gabska fuktigt och skuggit och där trivs dom, vilket jag tyckte var lite konstigt själva ''moderplantan'' växer där solen steker och mycket kalk i jorden.
Kan rekommendera en bok jag köpte som heter The Encyclopedia of Herbs: A Comprehensive Reference to Herbs of Flavor and Fragrance,, lite tung att läsa (eng) och inga bilder i men mycket information. Och många varianter beskrevs. Nackdelen är att man inte kan lite på härdighetsangivlser så mycket, köpte min från adlibris. En bra bok om man gillar kryddor och medcinal.