Full version: För tidigt inköp?
Garden Girl
Har för första gången köpt finfina utsädeslökar att sätta. De är stora och har riktigt stora klyftor så jag känner mig så nöjd. Nu blev jag lite tveksam efter att ha läst i tråden, har jag köpt dem FÖR TIDIGT? Jag bor på Gotland, så det är ju zon 1. Jag försår att det är för tidigt att sätta dem, klarar de att lagras till typ november, eller hade det varit bättre att köpa dem då? Jag var orolig att de kanske skulle vara slut så sent... Hm... confused.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Antar det är vitlök du köpt och ja du kan lagra dem och de bör lagras i rumstemperatur inte i kylskåp för då brukar de gro. Jag väntar på att mina lökar ska komma närsomhelst på posten och jag kommer vänta med att plantera dem till runt nov
Preussen
Ha dem i garderoben så håller de sig fint. Låt dem vara hela fram till dagen du sätter dem, först då särar du klyftorna. För övriga frågor så hänvisar jag till vitlökstråden som finns här på forumet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon