Vinterflickan
Drabbades plötsligt av sån Maria mena-feber! Har lyssnat på henne i flera år men det gå ju lite i perioder det där med att lyssna på musik... Sen lilleman kom för 9 månader sen har det ju inte funnits så mycket tid för annat än krokodil-låtar & vaggvisor...

Nu kanske inte Maria Mena är nått för alla, hon är ju väldigt lugn & finstämd men är det nån som inte hört henne så lyssna åtminstone en gång - UNDERBAR röst, fantastiska texter & vilken känsla... Stereon på högsta volym, tända ljus & för den som har möjlighet ett glas rött smile.gif
Alba
Jag måste ju erkänna min okunnighet. Jag har aldrig hört talas om henne.
Jag googlade men tyvärr hittade jag inget att lyssna på.
Vinterflickan
Ingen fara, hon är inte en sån artist som kanske precis alla känner till!

Men jag vet det ska finnas på Youtube, och har du spotify ligger hennes skivor uppe där!
Gossen Ruda
Det är bara att välja: http://www.youtube.com/results?search_quer...c.1.B6kE4MQajzE

Duger som mellanmål men inget jag skulle spara som favorit. smile.gif
Vinterflickan
Smaken är som baken! wink.gif
*Stintan*
Finns det inte en tråd om "lyssnar jag just nu på" eller youtubeklipp?
Har heller aldrig hört talas om människan.
Vinterflickan
Hon är som sagt inte så känd här i sverige, men hon har hållt på länge. Hon gjorde för lite sen en duett med Melissa horn på hennes hit "falla fritt", finns här;

http://www.youtube.com/watch?v=CO2k9SzI25k

Om Maria kan man läsa på wiki;

Maria Viktoria Mena, född 19 februari 1986 i Oslo, är en norsk popsångare och låtskrivare som har haft framgångar i många länder, bland annat med låten Just Hold Me. Hon har släppt tre album i Norden och Europa, samt ett som släppts i USA med låtar från de två första albumen. 2008 gav hon ut låten All This Time.
Mena har uppträtt i både The Tonight Show With Jay Leno och The Late Show with David Letterman.

Diskografi:

Another Phase (2002)
Mellow (2004)
White Turns Blue (2004)
Apparently Unaffected (2005) (underbar skiva, tycker jag)
Cause And Effect (2008)
Viktoria (2011)

Finns massor av hennes låtar bara man söker på hennes namn på youtube... men som sagt, smaken är som baken & gillar man de här typen av musik tror jag man tycker om henne. Men det är ju det som är det goa med musik, det finns nått för alla och det finns grymt många guldkorn man inte känner till än & det är ju halva nöjet med musik!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon