Flemming
10-09-2012, 20:42
Såg en spindel på toa igår natt men när jag hittat en hink med lock,då hade spindeln gömt sig mellan två mindre rör.
Sa till den att sitta kvar tills morgonen men det gjorde den inte...
Bestämde mig för att arbetsbyxorna skulle skakas ordentligt innan jag tog på dom och se vem som trillade ut...
Efter fotot så blev det en tur i en hink ner till buskaget,vilket den tydligen uppskattade.
FruTrädgårdstomte
27-09-2012, 07:30
Hehe.... Jag brukar också alltid hjälpa spindlarna ut, ja alla småfän. I år har vi förstås fått hjälpa större fän ut också. Vi har haft ett fågelbo på altanen och de små har förirrat sig in genom fönstren flera gånger i sommar.
*Stintan*
27-09-2012, 08:24
Undrar varför dom kallas husspindlar?
FruTrädgårdstomte
27-09-2012, 09:06
Fast i det här fallet var det ju helt klart en typisk byxspindel.
kerstinbern
27-09-2012, 10:23
Tänk på hur mycket en sådan äter, vad den än ätit får nu härja fritt när den är borta!
Spindlar är nog bland det mest trivsamma djur jag vet - är mycket förtjust i dom - alla som vill får vara var dom vill inomhus. Minns när jag hade en stor korsspindel på verandan. Den var jag rädd om.
Huggorm
27-09-2012, 15:33
CITAT (gunsta @ 27-09-2012, 12:58)

Spindlar är nog bland det mest trivsamma djur jag vet - är mycket förtjust i dom - alla som vill får vara var dom vill inomhus. Minns när jag hade en stor korsspindel på verandan. Den var jag rädd om.
Här hos mig sitter lockespindlar precis utanför dörren och väntar, och när jag öppnar springer de in i värmen så fort de bara kan. Kastade jag inte ut dem skulle det sitta stora gäng i varje hörn
Rebecca
27-09-2012, 17:25
CITAT (gunsta @ 27-09-2012, 12:58)

Men de har ju så läskiga beeen...
Önskar jag kunde slippa min enorma spindelrädsla som verkligen hindrar mig - min sambo är ju likadan... ryser bara jag ser bilden på din "byxspindel"!
Gossen Ruda
27-09-2012, 17:26
CITAT (*Stintan* @ 27-09-2012, 09:24)

Undrar varför dom kallas husspindlar?
På våra breddgrader hittas den mest inomhus. Det vetenskapliga namnet är fö Tegenaria domestica. Huruvida den är domsticerad kan väl diskuteras, men ett husdjur är det.
Flemming
29-09-2012, 22:39
Börjar förstå varför spindeln gick in till mig,jag dammsugade utanför dörren och där fanns ett nät som jag numera förstår att det var spindelns hem...
Har tyvärr inte sett mer av spindeln eller nytt när så kanske har det gått illa efter utsläppet...
En bit ovanför den stora satt en liten spindel av samma sort,kan det ha varit "barnet" eller dom kanske inte lever så ?
Jag gillar verkligen spindlar och skulle mer än gärna ha en STOR spindel,men det går inte eftersom jag har barn som är rädda för spindlar.
CITAT (silos @ 23-10-2012, 10:15)

Jag gillar verkligen spindlar och skulle mer än gärna ha en STOR spindel,men det går inte eftersom jag har barn som är rädda för spindlar.
Det kanske blir ett nytt konstprojekt för dig Silos...att tillverka en STOR spindel....
Den kanske t.o.m. kunde bota dina barns rädslor...

...vem vet...
CITAT (zissi @ 23-10-2012, 14:25)

Det kanske blir ett nytt konstprojekt för dig Silos...att tillverka en STOR spindel....
Den kanske t.o.m. kunde bota dina barns rädslor...

...vem vet...
Ja,att jag inte tänkte på det!Tack för tipset!
zaaritha
26-10-2012, 20:44
Läste ni om kvinnan som blev biten av --som det stod--en "vanlig badrumsspindel?"
Hemskt!
Hon fick en variant av TBe som var värre än fästingar!
Det drabbade hennes nerver!
Tog 1,5 år, innan hon blev kry!
Glerrk!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.