|
FruTrädgårdstomte
12-09-2012, 19:03
Paket! [attachment=72416:nya_l_kar.jpg] Jag tänkte strunta i tulpaner helt i fortsättningen och bara ha sånt som kommer tillbaka varje år. Jag är lite lat  Har ni beställt från Odla och isf vad?
Fina blir en spännande vår, och jag blev sugen på fler narcisser också
FruTrädgårdstomte
12-09-2012, 19:32
CITAT (jaj-51 @ 12-09-2012, 20:07)  Fina blir en spännande vår, och jag blev sugen på fler narcisser också  Ja verkligen Jag har alltid älskat narcisser och skulle vilja ha gräsmattan full (tänk Engelsk park, inte för att vi har så stor gräsmatta men..) Jag har gått och kärat ner mig i 'Albus Plenus Odoratus' men rabatten jag vill ha dom i är inte klar än så jag måste kanske hålla mig till nästa år.
mamamaggan
12-09-2012, 19:47
Fick mitt paket häromdagen , stor lycka !
Jag har köpt massor med påskliljor ( c:a 100 st !!!) för de håller rådjuren borta så bra , mer Rembranttulpaner , de små turkosa våririsarna , röda Kejsarkronor , Madonnaliljor , Kungsängsliljor mm mm .
Jag längtar redan till våren , är så fint när allt blommar.
Hoppas att vi kan få ner dem i jord i början av nästa vecka.
FruTrädgårdstomte
12-09-2012, 19:58
CITAT (mamamaggan @ 12-09-2012, 20:47)  Fick mitt paket häromdagen , stor lycka !
Jag har köpt massor med påskliljor ( c:a 100 st !!!) för de håller rådjuren borta så bra , mer Rembranttulpaner , de små turkosa våririsarna , röda Kejsarkronor , Madonnaliljor , Kungsängsliljor mm mm .
Jag längtar redan till våren , är så fint när allt blommar.
Hoppas att vi kan få ner dem i jord i början av nästa vecka. Oh, flera av mina favoriter! Låter som det kommer att bli jättefint.
mollys_matte
12-09-2012, 20:00
Mina kom idag och jag kastade mig till posten när smset kom... Det blev massor av tulpaner, lite smålökar och några allium... Med de lökar jag köpte efter en träff med Trädgårdsföreningen så har jag nu Massor att plantera... Skulle från början bara ha några snödroppar att sätta under magnolian... Så tokigt det kan bli
hattstugan
12-09-2012, 20:58
Hämtade mitt paket igår!
Köpte Stor pack Tulpaner, Vintergäck, Storpack Kungsängslilja och Allium
Sen ska det ju planteras också! Tur att jag håller på att anlägga en ny rabatt så jag får plats med lökarna!
FruTrädgårdstomte
12-09-2012, 22:07
CITAT (mollys_matte @ 12-09-2012, 21:00)  Mina kom idag och jag kastade mig till posten när smset kom... Det blev massor av tulpaner, lite smålökar och några allium... Med de lökar jag köpte efter en träff med Trädgårdsföreningen så har jag nu Massor att plantera... Skulle från början bara ha några snödroppar att sätta under magnolian... Så tokigt det kan bli  Hehe... känner igen det där...man ska ska bara ha nåt litet. Jo tjena!  CITAT (hattstugan @ 12-09-2012, 21:58)  Hämtade mitt paket igår!
Köpte Stor pack Tulpaner, Vintergäck, Storpack Kungsängslilja och Allium
Sen ska det ju planteras också! Tur att jag håller på att anlägga en ny rabatt så jag får plats med lökarna! Vad kul med en ny rabatt! Själv köpte jag 300 krokus som jag tänkte peta ner i gräsmattan. Hej å hå... jag har iaf nåt att göra... hehe.
Väntar med på ett litet paket därifrån Tulpan 'Grand Perfection' Tulpan 'Little Princess' Tulpan 'Monte Sweet' Tulpan 'Outbreak' Tulpan 'Remember Rembrandt' Tulpan 'Saxatilis', Storpack Tulpanpaket 'Queen of Night' & 'Pink Diamond' Tulpan 'Couleur Cardinal', Storpack Regnbågsiris, Storpack 60 Vildtulpaner - 4 sorter Tulpan 'Angelique', Storpack Snödroppe, Storpack Narciss - 100 gula botaniska Lilja 'Umbria' Lilja 'Stargazer' Lilja 'Marrakech' Bonus - 100 botaniska krokus Lilja 'Oriental White' Lilja 'Lollypop' Lilja 'Chianti' Krokus 'Tommasinianus', Storpack Allium 'Ostrowskianum' Vårstjärna - Vit, Storpack
Anna-Karin Lundberg
13-09-2012, 07:41
Jag tänkte beställa crokus som jag älskar, men hur är enklast att plantera dem? Funkar det att göra ett hål i gräsmattan med "nåtgot verktyg" och peta ned löken? Bör man fylla hålet eller kmmer det att sätta igen sig själv? Vad ska man fylla det med i så fall, sand? Jord blir väl svårt att få ned i ett sånt litet hål som behövs? Eller? Förslag uppskattas!
hattstugan
13-09-2012, 08:26
Jag bara lyfter upp gräset och petar ned lökarna och lägger tillbaka torvan över! Funkar bra här iaf!
Har nästa bara lerjord här!
Katarina Odla.nu
13-09-2012, 09:28
Vilken härlig bild! Får jag lägga ut den på vår facebooksida och hälsa från Fru Trädgårdstomte? Länkar in hit i så fall också. Jag skulle gärna vilja att lite fler gillare på facebook hittar hit och pratar trädgård med oss. Är det okej? undar Katarina CITAT (FruTrädgårdstomte @ 12-09-2012, 20:03)  Paket! [attachment=72416:nya_l_kar.jpg] Jag tänkte strunta i tulpaner helt i fortsättningen och bara ha sånt som kommer tillbaka varje år. Jag är lite lat  Har ni beställt från Odla och isf vad?
Helen i Piteå Zon 5
13-09-2012, 09:53
Jag fick min vinst från fototävlingen 'Veckans bild' i går. Tusen Tack Odla för det fina innehållet i paketet.
Katarina Odla.nu
13-09-2012, 10:23
Härligt! CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 13-09-2012, 10:53)  Jag fick min vinst från fototävlingen 'Veckans bild' i går. Tusen Tack Odla för det fina innehållet i paketet.
FruTrädgårdstomte
13-09-2012, 18:15
CITAT (Rosrup @ 13-09-2012, 06:29)  Väntar med på ett litet paket därifrån Tulpan 'Grand Perfection' Tulpan 'Little Princess' Tulpan 'Monte Sweet' Tulpan 'Outbreak' Tulpan 'Remember Rembrandt' Tulpan 'Saxatilis', Storpack Tulpanpaket 'Queen of Night' & 'Pink Diamond' Tulpan 'Couleur Cardinal', Storpack Regnbågsiris, Storpack 60 Vildtulpaner - 4 sorter Tulpan 'Angelique', Storpack Snödroppe, Storpack Narciss - 100 gula botaniska Lilja 'Umbria' Lilja 'Stargazer' Lilja 'Marrakech' Bonus - 100 botaniska krokus Lilja 'Oriental White' Lilja 'Lollypop' Lilja 'Chianti' Krokus 'Tommasinianus', Storpack Allium 'Ostrowskianum' Vårstjärna - Vit, Storpack Oj... jaha då vet vi vad du ska göra ett tag framöver då! Men fint lär det bli!  CITAT (Katarina Odla.nu @ 13-09-2012, 10:28)  Vilken härlig bild! Får jag lägga ut den på vår facebooksida och hälsa från Fru Trädgårdstomte? Länkar in hit i så fall också. Jag skulle gärna vilja att lite fler gillare på facebook hittar hit och pratar trädgård med oss.
Är det okej? undar Katarina Ja visst, det är absolut ok.  CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 13-09-2012, 10:53)  Jag fick min vinst från fototävlingen 'Veckans bild' i går. Tusen Tack Odla för det fina innehållet i paketet. Jättefint paket!  De vita tulpanerna överst ser väldigt vackra ut.
kheta09
13-09-2012, 19:09
Hmm.....vad orättvist.....jag väntar fortfarande på mitt paket. Tulpaner och narcisser + lite annat. Få se om rådjuren låter bli att smaska i sig tulpanerna. Jag har flyttat uppåt i landet och här har jag besök i trädgården varje morgon och kväll. De brukar stå nedanför trappen när jag ska ut med hundarna.
//Kristina
FruTrädgårdstomte
13-09-2012, 19:13
CITAT (Katarina Odla.nu @ 13-09-2012, 10:28)  Vilken härlig bild! Får jag lägga ut den på vår facebooksida och hälsa från Fru Trädgårdstomte? Länkar in hit i så fall också. Jag skulle gärna vilja att lite fler gillare på facebook hittar hit och pratar trädgård med oss.
Är det okej? undar Katarina Tack  och ja visst, det går bra. CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 13-09-2012, 10:53)  Jag fick min vinst från fototävlingen 'Veckans bild' i går. Tusen Tack Odla för det fina innehållet i paketet. Jättefint paket! Den vita tulpanen överst ser fantastisk ut
Katarina Odla.nu
14-09-2012, 07:56
Tack Fru Trädgårdstomte för att jag fick använda bilden! /Katarina
På tal om lökar från Odla. När får jag i norr mina? 2 mil norr om Sösdala då alltså
FruTrädgårdstomte
16-09-2012, 09:49
Oj, vad fint det kommer att bli överallt till våren!  Vore roligt att få se bilder sen!
CITAT (Rosrup @ 15-09-2012, 16:23)  På tal om lökar från Odla. När får jag i norr mina? 2 mil norr om Sösdala då alltså  Får väl svara mig själv då: Paketet kom idag, hämtas efter 16.00 och väger 8.3 kilo
FruTrädgårdstomte
18-09-2012, 12:33
CITAT (Rosrup @ 18-09-2012, 12:33)  Får väl svara mig själv då: Paketet kom idag, hämtas efter 16.00 och väger 8.3 kilo  8,3 kg!! Maffigt paket! Härligt!
CITAT (FruTrädgårdstomte @ 18-09-2012, 13:33)  8,3 kg!! Maffigt paket! Härligt!  Ihop med lite annat så tror jag det är en 1200 lökar snart om inte mer som ska ner i jorden. Tappat räkningen  Sen såg jag att Lidl börjar sälja lite på torsdag med, kanske skulle dit och kolla?
Bild från dagens skörd  Tyvärr gick det inte ladda upp nån bild men försöker fixa in på annat sätt. Tydligen gick det
FruTrädgårdstomte
26-09-2012, 19:03
Oh vad många fina! Och vilka härliga färger du har valt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|