|
evelina
26-03-2004, 07:30
God morgon allihopa! Jag orkar inte vänta på våren, så nu åker jag ut till stugan, får städa inomhus  . Var på Ikea igår och köpte vackra lyktor i olika färger tänkte hänga dom i äppelträdet lyser säkert fint i mörkret. Sen ska jag gå omkring och drömma, planera inför våren, HÄRLIGT Ha en riktigt fin helg
gammelnalle
26-03-2004, 07:39
CITAT (evelina @ 26-03-2004, 07:30) God morgon allihopa!
Jag orkar inte vänta på våren, så nu åker jag ut till stugan, får städa inomhus :angry: . Var på Ikea igår och köpte vackra lyktor i olika färger tänkte hänga dom i äppelträdet lyser säkert fint i mörkret. Sen ska jag gå omkring och drömma, planera inför våren, HÄRLIGT :P
Ha en riktigt fin helg :wub: lyckliga du!!! Ha en riktigt skön helg och avrapportera när du når civilisiationen igen !
evelina
26-03-2004, 07:44
CITAT (gammelnalle @ 26-03-2004, 07:39) CITAT (evelina @ 26-03-2004, 07:30) God morgon allihopa! Jag orkar inte vänta på våren, så nu åker jag ut till stugan, får städa inomhus  . Var på Ikea igår och köpte vackra lyktor i olika färger tänkte hänga dom i äppelträdet lyser säkert fint i mörkret. Sen ska jag gå omkring och drömma, planera inför våren, HÄRLIGT Ha en riktigt fin helg  lyckliga du!!! Ha en riktigt skön helg och avrapportera när du når civilisiationen igen !  Det lovar jag!!!! Att alltid vara en smula barn - det är att vara verklig vuxen. Jevgenij Jevtusjenko
Din helg låter jätte härlig. Tänk vad lite som kan få en att njuta när man lämnar fasta bostaden, bara att få sitta ute på trappen och njuta av solen, växterna och fåglarna, spelar ingen roll att man inte har rinnande vatten eller toalett inne. När man kommer tillbaka hem vill man ha än det ena, än det andra och är kanske aldrig riktigt nöjd. Måste bero på att man inte är riktigt nöjd med sitt val (det är ju trots allt val man gör hela livet - de enda måstena i livet är ju att välja och att dö, som en stresskonsult sa).
Jag ska också njuta av helgen, älskar mitt hus och trädgård. Vi har dessutom en härlig banvall som de asfalterat, den är i dag 3 mil men kommer att bli totalt ca 10, och som utnyttjas av cyklister, inlinesåkare och många som promenerar.
TREVLIG HELG!
evelina
29-03-2004, 16:56
Jaha, då är man tillbaka i civilisationen. Har skurat stugan och utedasset Suttit på trappan i solen och fikat, lyssnat på alla fåglar, ekorrarna som lekte tafatt, till hundens stora förtjusning!! Härligt att gå i skogen och lukta, detta är en ljuvlig tid. Kärleksörten tittar upp och hararna har inte ännu ätit upp borstnejlikorna. Jag har krattat och krattat hu vad mycket löv träden har. Grannen och jag har burit och eldat upp alla träd som fälldes i vinter och då passade vi på att grilla lite korv. Mannen i mitt liv levererade alla pallkragar med sig hade han färdiglagad mat och lite vin och vi njöt i vårt lilla paradis. Vårhälsningar/Evy
skulle åka till torpet idag o gjorde det också men skogsmaskiner har kört upp halvmeter djupa lervällingsdiken på min väg så jag kunde inte ta mej dit  jag blev så lessen så jag mådde illa ville ju sitta på trappen i solen o spankulera runt lite men kunde inte ställa bilen där jag brukar då det inte går o köra upp för snön,,,, för där låg halva skogen upptravad o leran hotade att slurpa fast mej så de blev till o backa bort innan jag fastnade o hem o ringa skogsägarn han verkade medgörlig så jag hoppas verkligen att det ska gå att köra dit alldeles snart fn vad jag e besviken men jag åker dit imorrn o ser om det händer nåt men får väl bereda mej på en promenad om jag nu kan ta mej över geggan de e så sorgligt att dom inte tänker sej för dessa skogsmaskinförare dom ser ju mitt hus o måste förstå att jag är där för dom såg mej ju i förra veckan o jag kan ju inte bära allt för hand upp för de orkar jag inte idag hade jag jordsäckar med
*Felix matte*
29-03-2004, 20:44
CITAT (oldwolfie @ 29-03-2004, 21:32) skulle åka till torpet idag o gjorde det också men skogsmaskiner har kört upp halvmeter djupa lervällingsdiken på min väg så jag kunde inte ta mej dit  jag blev så lessen så jag mådde illa ville ju sitta på trappen i solen o spankulera runt lite men kunde inte ställa bilen där jag brukar då det inte går o köra upp för snön,,,, för där låg halva skogen upptravad o leran hotade att slurpa fast mej så de blev till o backa bort innan jag fastnade o hem o ringa skogsägarn han verkade medgörlig så jag hoppas verkligen att det ska gå att köra dit alldeles snart fn vad jag e besviken men jag åker dit imorrn o ser om det händer nåt men får väl bereda mej på en promenad om jag nu kan ta mej över geggan de e så sorgligt att dom inte tänker sej för dessa skogsmaskinförare dom ser ju mitt hus o måste förstå att jag är där för dom såg mej ju i förra veckan o jag kan ju inte bära allt för hand upp för de orkar jag inte idag hade jag jordsäckar med :( :( Så tråkigt att de förstört din väg till torpet Håller tummar så du kommer dit imorron  Orkar ditt knä med promenad över geggan?
gammelnalle
29-03-2004, 20:46
CITAT (oldwolfie @ 29-03-2004, 21:32) skulle åka till torpet idag o gjorde det också men skogsmaskiner har kört upp halvmeter djupa lervällingsdiken på min väg så jag kunde inte ta mej dit  jag blev så lessen så jag mådde illa ville ju sitta på trappen i solen o spankulera runt lite men kunde inte ställa bilen där jag brukar då det inte går o köra upp för snön,,,, för där låg halva skogen upptravad o leran hotade att slurpa fast mej så de blev till o backa bort innan jag fastnade o hem o ringa skogsägarn han verkade medgörlig så jag hoppas verkligen att det ska gå att köra dit alldeles snart fn vad jag e besviken men jag åker dit imorrn o ser om det händer nåt men får väl bereda mej på en promenad om jag nu kan ta mej över geggan de e så sorgligt att dom inte tänker sej för dessa skogsmaskinförare dom ser ju mitt hus o måste förstå att jag är där för dom såg mej ju i förra veckan o jag kan ju inte bära allt för hand upp för de orkar jag inte idag hade jag jordsäckar med :( :( mycket tråkigt att höra !!! men nog måste det finnas lagar att de inte får göra din väg oframkomlig!!! Tycker jag iallafall. Du har säkert något servitut på nyttjanderätt av vägen. Och visst måste vår skogsnäring få "böka" till lite grann,,, men inte mycke-grann och inte under för lång tid...
jodå servitut finns men de vet dom bergis inte jag tycker visst att dom kan få stöka till men inte göra oframkomligt det här e andra gången på ett par år o förra gången slet jag som ett djur själv för o fixa till vägen igen de e ju bara jag som kör där men som sagt jag hoppas verkligen att ägarn till skogen fixar den nu för jag ORKAR inte men ställa bilen där den inte sjunker ner ska jag imorrn o ta storstövlarna på mej o massäck o kolla så att det händer nåt bra me min lilla väg håll tummarna för mej nu positiva tummar
CITAT (oldwolfie @ 29-03-2004, 23:00) jodå servitut finns men de vet dom bergis inte jag tycker visst att dom kan få stöka till men inte göra oframkomligt det här e andra gången på ett par år o förra gången slet jag som ett djur själv för o fixa till vägen igen de e ju bara jag som kör där men som sagt jag hoppas verkligen att ägarn till skogen fixar den nu för jag ORKAR inte men ställa bilen där den inte sjunker ner ska jag imorrn o ta storstövlarna på mej o massäck o kolla så att det händer nåt bra me min lilla väg håll tummarna för mej nu positiva tummar håller dom jättehårt och stortårna med för säkerhets skull
Fialotta
29-03-2004, 22:47
Åhh...stackars dig...hoppas dom 'fixar till vägen åt dig igen...håller mina tummar oxå
kryddan
30-03-2004, 07:50
Aj då så trist - hoppas de får ordning på vägen. Håller alla mina tummar och tår för dig
 tåhållning o tumhållning verkar fungera skogsägaren ringde o väckte mej idag o hade beskådat förödelsen o lovade att det skull påbörjas grusning o tillplattning imorgon så nu e oldwolfie glad igen men ska dit ändå idag , solen skiner ju så
Hoppas du haft en bra dag och att du tog dig fram till stugan Eva St
så här bra vart min dago jag kunde göra en kringående rörelse så jag inte blev alltför geggig om fötterna men bilen ställde jag lååååångt bort ska kolla idag hur de går me vägfixandet dom skulle börja me den idag vem vet jag kanske kan köra upp redan idag det önskar jag iallafall jag behöver ju få dit saker som jag inte orkar bära som jordpåsarna som l ligger i bakluckan underbart väder är det ute o jag njuter nu sticker jag iväg till solen på kullen
Vad skönt du såg ju ut att ha haft en underbar dag och vilka härliga bilder. Nu flyttar vi allt ut snart till våra sommarboningar tycker jag, det ska bli hääärligt Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|