Full version: PRYDNASVEKSTER
kikki
Dere på Odla er dyktige til å finne ut hvilken plante det kan være, håper da noen kunne hjulpet meg med hva dette er nå før høsten kommer? Selv har jeg ingen aning..... Slik begynte den å vokse-plantet den så her-bildet tatt idag-dette er og tatt idag! Tro om noen ville være snill å prøve hjelpe??

Det lyse er nye skudd og blader,så den vokser enda!
Fenja
Kan det vara en jättebalsamin? Den röda stammen och bladen får mig att tänka på den.
kikki
Tusen takk, Fenja, såå hyggelig å høre fra deg igjen da!! Mulig det er det,jeg lar den stå og ser hva det blir til,men jeg er utrolig glad for bare å kunne få ett svar!! Var og hyggelig da vi hadde litt kontakt,jeg har prøvt "henga" med her,men det er i tynn "tråd" nå!! g.gif
Eva 33c
Anledningen till att du inte fått svar Kikki är nog för att ingen av oss känner att vi vet. Du hade exakt samma bild och fråga i en tidigare tråd också, och även då föreslog någon jättebalsamin. Fast då trodde du inte att det var det.
Vet du något mer om denna växt? Har du sått den själv? Har du fått den som planta av någon? Hur länge har du haft den? Vet du om den ska vara ettårig eller flerårig? Den är lite lik min gråslide, men jag tror inte det är en sån ändå. Svårt var det i alla fall.
kikki
CITAT (Eva 33c @ 25-09-2012, 18:30) *
Anledningen till att du inte fått svar Kikki är nog för att ingen av oss känner att vi vet. Du hade exakt samma bild och fråga i en tidigare tråd också, och även då föreslog någon jättebalsamin. Fast då trodde du inte att det var det.
Vet du något mer om denna växt? Har du sått den själv? Har du fått den som planta av någon? Hur länge har du haft den? Vet du om den ska vara ettårig eller flerårig? Den är lite lik min gråslide, men jag tror inte det är en sån ändå. Svårt var det i alla fall.

Takk for svar Eva33, jeg vet jeg har spurt om den før,men nå har den jo vokst,og er blitt mye større,mulig det DA var lettare å finne ut hva det kunne være,jeg fikk den som frø,og ikke navn,så jeg sådde jo den i potte,kom kun bare denne opp. Men det betyr ikke så mye,jeg lar den stå der den nå er,var faktisk der den likte seg,så jeg droppar hele navnet,ser heller på navnet du foreslo,og ser om den kommer neste år!Jeg fikk frø i april,så vi får se hva det blir til! blush.gif , Forlåt jeg spør så mye... slap.gif blush.gif
Eva 33c
Du behöver inte be om ursäkt för att du frågar mycket, det är ju det ett forum är till för smile.gif
Om du sådde den i april och den redan blivit så stor så är det mindre troligt att det är en perenn. De växer oftast (undantag finns alltid...) långsammare. Det är ju väldigt irriteransde att inte någon kunnat ge ett svar än, för nu är man ju nyfiken på vad det är. Om du får svaret nån annanstans ifrån hoppas jag du berättar för oss. tummenupp.gif
kikki
Hei, takk for svar.Mulig det er bare en sommerblomst,de bruker jo vokse så fort som denne.. så jeg skal nok si fra om jeg får vite hva det var! Takka så mye for hjelp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon