|
Irene_L
14-09-2012, 16:30
Nu har jag fått ett nytt intresse!! Det är att virka Baby converse! Oj vad roligt det är och och dom blir sååå söta! De första jag gjorde blev lite små...bara 6 cm. Undra hur små fötter en nyfödd har? [attachment=72446:baby_converse_gr_.JPG] Sen har jag gjort lite fler: [attachment=72445:baby_converse.JPG] Den rödmelerade ca 6 cm, svarta ca 7 cm, dom blå, gröna och gammelrosa ca 8 cmBeskrivningen till de söta skorna hittar ni hos Järbo garn: Baby converseJag har ändrat om lite i beskrivningen. Gjorde bl.a en plös också. Garnet jag har använt är ett bomullsgarn som heter Järbo 8/4 och virknål 2,5 Det var rätt svårt först att lista ut hur man skulle göra men jag gav inte upp och lyckades till slut!
hattstugan
14-09-2012, 16:32
Jisses Irene vad du är flitig!
Dom är ju ursöta!!
vårälskare
14-09-2012, 17:22
Åhh vad fina. Sånna måste jag också göra väntar ett fjärde barnbarn inom 1 månad. Tack för idén.
skånepåg
14-09-2012, 19:03
De var snygga, men dessa är lite häftigare för de lite äldre
*Stintan*
14-09-2012, 19:25
Irene dom är verkligen jättesöta!
Elisabeth-Västkustkolonisten
14-09-2012, 19:27
So fina dom är Irene
Så söta till de små fossingarna. Synd att jag har för stora fötter.  Skånepåg - ja dom där skulle nog bättre passa mig.
Då får man väl bara hoppas att de är till människor  men fina var dom !
CITAT (Motti @ 14-09-2012, 23:34)  Då får man väl bara hoppas att de är till människor  men fina var dom !
CITAT (Irene_L @ 14-09-2012, 17:30)  Nu har jag fått ett nytt intresse!! Det är att virka Baby converse! Oj vad roligt det är och och dom blir sååå söta! De första jag gjorde blev lite små...bara 6 cm. Undra hur små fötter en nyfödd har?
[attachment=72446:baby_converse_gr_.JPG] HELT UNDERBARA Irene L !! Jag skulle tro att en nyfödd har 5-7 cm fötter. (Kan man beställa ??) CITAT (skånepåg @ 14-09-2012, 20:03)  De var snygga, men dessa är lite häftigare för de lite äldre  Oooiiihhh ! Har en tanks-frälst person i hushållet som skulle ÄLSKA likadana !!
Ugglemormor
15-09-2012, 04:45
Irene, Väldigt söta till små baby-fossingar--------  ska kolla upp dem närmare för kanske blir jag mormor innom ett år och det finns redan en baby i familjen ........ Du är duktig du! ..........
Verkligen jättefina!
evelina
15-09-2012, 07:17
Så söta Iréne
Eva i Skåne
15-09-2012, 09:35
Jättegulliga Irene  Skånepågs variant kan nog gillas av lite större killar. Kanske en bra variant att få pågar att använda inne"skor" när golven är kalla
mamamaggan
15-09-2012, 09:50
Va söta de var Irene !
De för vuxna var " mysiga ".
Irene_L
15-09-2012, 20:54
 så mycket alla! Omk...jag har inte tänkt så långt som att sälja men det kanske kommer.... Skånepåg...hihi...dina var häftiga!
Jisses så sött! Det får en verkligen att börja plocka upp virknålarna igen! Synd man har så mycket annat som bara MÅSTE göras. De där andra, finns de som traktorer och skördetröskor, tro? För i så fall skulle jag bli tvungen att plocka upp virknålen!
Biggan_
18-09-2012, 08:26
Så himla söta!
Ursöta. Dags för virknålen här också...
Gossen Ruda
18-09-2012, 08:56
Jösses vilket pillejobb men resultatet blev fint. Tråkigt bara att ungarna förmodligen växer ur dem fort. Pågens tanks var inte så dumma heller men jag satsar på lite mer klös.   Ursäkta ev trådkapning men nu när fotbekladnad ändå avhandlas...
CITAT (Gossen Ruda @ 18-09-2012, 09:56)  Jösses vilket pillejobb men resultatet blev fint. Tråkigt bara att ungarna förmodligen växer ur dem fort. Pågens tanks var inte så dumma heller men jag satsar på lite mer klös.  Ursäkta ev trådkapning men nu när fotbekladnad ändå avhandlas...
Biggan_
18-09-2012, 09:04
CITAT (Gossen Ruda @ 18-09-2012, 09:56)  Jösses vilket pillejobb men resultatet blev fint. Tråkigt bara att ungarna förmodligen växer ur dem fort. Pågens tanks var inte så dumma heller men jag satsar på lite mer klös.  Ursäkta ev trådkapning men nu när fotbekladnad ändå avhandlas... Men rudor har väl inga fötter, bara en massa ben! Upppsss! Sorry! OT
Gossen Ruda
18-09-2012, 09:07
Ok då, fenbeklädnad.
Irene_L
18-09-2012, 09:13
 alla! Rudan...hihi...dom skorna hade klös i sig!
VitaFingrar
19-09-2012, 13:24
Men guuud så fina! Tror du att det går att göra såna i vuxenstorlekar också? Skulle nämligen behöva ett par inneskor till jobbet.
LottaJo
20-09-2012, 11:56
Supersöta, Irene!!!
Du har inte kvar beskrivningen i elektronisk form? Jag klickade på länken men den fungerade inte (filen var trasig) och jag vet att min mamma skulle älska att sticka ett par till släktens senaste tillskott...
*Stintan*
20-09-2012, 12:36
CITAT (LottaJo @ 20-09-2012, 12:56)  Supersöta, Irene!!!
Du har inte kvar beskrivningen i elektronisk form? Jag klickade på länken men den fungerade inte (filen var trasig) och jag vet att min mamma skulle älska att sticka ett par till släktens senaste tillskott... http://www.knittingroom.se/butik/default.a...CFcoumAodZ2MAig
Elisabeth-Västkustkolonisten
20-09-2012, 14:01
So synd att mina häder, axlarna osv inte längre tillåter att virka, sticka inte heller för den delen. Har visserligen ingen Baby nu i familjen men det finns alltid nån Baby här i närheten.
Irene_L
20-09-2012, 15:17
Tack igen!
LottaJo...vad konstigt att du inte fick upp länken. testa att göra så här då...googla på Järbo garn virkade basketskor för baby. Då ser du länken. Det är en pdf fil. Den länken stintan hänvisar till kostar beskrivningen.
Tänk på att om det är små barn som har dem så blir stickat lätt halkigt på golven - det blir väl lika halt oavsett ålder, förresten! Panduro har en gummimassa man kan pluppa ut som halkskydd, om man vill. den heter Touch Textile Volume och det finns i fyra färger. Hur bra det är vet jag inte men läst folk rekommendera det.
*Stintan*
20-09-2012, 16:08
CITAT (Irene_L @ 20-09-2012, 16:17)  Tack igen!
LottaJo...vad konstigt att du inte fick upp länken. testa att göra så här då...googla på Järbo garn virkade basketskor för baby. Då ser du länken. Det är en pdf fil. Den länken stintan hänvisar till kostar beskrivningen. Åhh f´låt såg inte din länk men den funkade nu när jag kollade. Hoppas den funkar för Lotta också.
Irene_L
20-09-2012, 16:26
CITAT (Peztis @ 20-09-2012, 16:35)  Tänk på att om det är små barn som har dem så blir stickat lätt halkigt på golven - det blir väl lika halt oavsett ålder, förresten! Panduro har en gummimassa man kan pluppa ut som halkskydd, om man vill. den heter Touch Textile Volume och det finns i fyra färger. Hur bra det är vet jag inte men läst folk rekommendera det. Dom jag har gjort är till baby...innan dom kan gå. Men gör man större så var ju ditt tips perfekt!
LottaJo
21-09-2012, 08:18
CITAT (*Stintan* @ 20-09-2012, 17:08)  Åhh f´låt såg inte din länk men den funkade nu när jag kollade. Hoppas den funkar för Lotta också. Hmm, den funkar fortfarande inte för mig, varken direkt eller via Google. Jag får ett felmeddelande från Adobe Reader som säger 'The file is damaged and could not be repaired'... Måste vara nåt med inställningarna på min dator då...
*Stintan*
21-09-2012, 08:43
CITAT (LottaJo @ 21-09-2012, 09:18)  Hmm, den funkar fortfarande inte för mig, varken direkt eller via Google. Jag får ett felmeddelande från Adobe Reader som säger 'The file is damaged and could not be repaired'... Måste vara nåt med inställningarna på min dator då...  Skickade mail till dig så torka tårarna
LottaJo
23-09-2012, 14:52
CITAT (*Stintan* @ 21-09-2012, 09:43)  Skickade mail till dig så torka tårarna  Åh vad gullig du är, tusen tack!!!
Aqvakul
23-09-2012, 19:30
 Underbara!
paketet.jpg Mitt påskpaket kom med dessa i år ju Jag har använt sådana massor eftersom det varit en KALL sommar och vår dotter visade sig ha kalla fossingar som mamma. Jag har dem utanpå sockarna eller byxor med fot, det har dessutom fördelen att sockan sitter kvar bättre! De jag fick var så små att de inte gick att använda länge, men jag har fått uppgraderingar av pyssliga vänner. De första har jag som dekoration nu, ett mycket kärt minne av en fin odlait  Tror det är 9 cm på babytofflorna och 12 cm på 6-12 månader.
Riktigt, riktigt söta dojjor!!!
Irene_L
29-09-2012, 13:12
 alla! Så söta dina var Wilmer! Nu har jag gjort fler! Jag kan inte låta bli  .....måste testa alla färger jag har! [attachment=72694:baby_con...se_flera.JPG] Ska försöka göra beskrivningen så skorna blir lite större ...dom största jag har gjort nu är ca 8,5 cm
*Stintan*
29-09-2012, 13:26
Ojoj va du är flitig Irene.Urgulliga! Hur får du knytbanden att hålla ihop i ändarna?
Irene_L
29-09-2012, 13:35
CITAT (*Stintan* @ 29-09-2012, 14:26)  Ojoj va du är flitig Irene.Urgulliga! Hur får du knytbanden att hålla ihop i ändarna? Tack Stintan! Knytbanden är virkade med luftmaskor och den tråden som blir i varje ända trär jag tillbaks med en nål in i knytbandet.
*Stintan*
29-09-2012, 13:49
Aha var det så enkelt, borde kommit på det själv
Ugglemormor
29-09-2012, 13:56
Goa handarbetsvänner,...... Nu har jag formligen dreglat över de vackra tossorna när denna tråd startades och blir mer och mer sugen att börja virka själv sådana. Hoppas mina fingrar inte bli för ömma, har artros, men skit samma, det vore en braq sak att ha med sig när man ligger i sin sjuksäng och kommit någorlunda till sunda vätskor, jag har ju så förbaskad svårt att vara stilla ....... Jag får inte ro att läsa just nu, så jag måste ha mer att göra  .........
CITAT (Irene_L @ 29-09-2012, 14:12)   alla! Så söta dina var Wilmer! Nu har jag gjort fler! Jag kan inte låta bli  .....måste testa alla färger jag har! [attachment=72694:baby_con...se_flera.JPG] Ska försöka göra beskrivningen så skorna blir lite större ...dom största jag har gjort nu är ca 8,5 cm Har köpt tofflisar till min skrotta stl 6-12 mån de är 12 cm. Undrar om de går att göra i den stl  Då kan man väl sälja dem...?
Hjortronsylt
01-10-2012, 00:36
Till TS: Är tofflorna till salu? Har nämligen nydligen blivit mamma och har själv Converse skor! Hade varit kul att även dotra mi fick ett par såna "skor"
Irene_L
01-10-2012, 09:10
CITAT (Hjortronsylt @ 01-10-2012, 01:36)  Till TS: Är tofflorna till salu? Har nämligen nydligen blivit mamma och har själv Converse skor! Hade varit kul att även dotra mi fick ett par såna "skor"  Jag pm-ar dig!
Ugglemormor
01-10-2012, 09:54
Irene, Har du någon aning om det finns liknande i vuxen storlek? Kan man manipulera mönstret så att man kunde få även egna sådana? Ska ha med mig lite att göra sedan, så det tar ju inte så mycket plats och slipper stirra i taket el. lyssna på andra, då man vill ha lite egen tid..........
Irene_L
01-10-2012, 09:58
CITAT (Ugglemormor @ 01-10-2012, 10:54)  Irene, Har du någon aning om det finns liknande i vuxen storlek? Kan man manipulera mönstret så att man kunde få även egna sådana? Ska ha med mig lite att göra sedan, så det tar ju inte så mycket plats och slipper stirra i taket el. lyssna på andra, då man vill ha lite egen tid..........  Jag vet inte om det finns någon beskrivning till vuxen men man kan ju mäta den vuxna foten och försöka göra efter den.
Visst är de söta. Synd att mina barnbarn är lite för stora, fast ett av mina barnbarn, hon är nio år frågade om jag kunde göra ett par eftersom hennes kompis hade sådana. Har kollat om de finns i lite större storlekar men icke. Man får nog själv ändra på mönstret.
Ugglemormor
01-10-2012, 10:31
Tack Irene, Ska först virka den lilla så att jag kan den och sedan försöka ändra den till min storlek, hoppas att jag skulle kunna komma till stans garnaffär och kolla om de har fler liknande mönster som passar vuxen och köpa garn till de små..... Med lite trix här och där borde det lyckas, tror jag.......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|