Full version: Delade perenner
Eva i Skåne
Så bra det är att man lovar bort växter ibland smile.gif
Idag har jag varit ute och grävt upp en del perenner som spridit sig och grävt upp och delat några andra. Det finns förstås många till som inte skulle må dåligt av en delning, men man behöver ju inte förta sig rolleyes.gif

Av min vita astillbe, som nästa kvävt löjtnantshjärtan vid sidorna, blev det nio ordentliga plantor! Den största satte jag tillbaka, men de andra åtta har jag krukat och ser fram emot att kunna sälja några på vårens växtloppis.
Den blå floxen gav sju nya plantor och brunnävan får nu pryda lite jordhögar på tomten plus att jag krukat en del för eventuell kommande försäljning.

Bra väder för trädgårdsarbete var det också, ca 15 grader och vindstilla.
Under tiden jag var ute har mannen bakat en äpplekaka så nu har jag slappat ner mig i soffan igen ohmy.gif
Krolliljan
Oj så duktig du har varit( och maken med).
Nu blev jag sugen på att dela perenner jag med. yes.gif
Hur förvarar du dina krukor på vintern?
Eva i Skåne
Är det små krukor gräver jag ner dom i pallkragarna, men de större får klara sig ändå. Jag tänker ställa dom lite skyddat intill granhäcken och sen bara hoppas att det går bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon