Full version: Första våren...
Carina
Nu är våren här! Och denna vår är inte som tidigare vårar varit.
Jag har visserligen haft hus med trädgård tidigare men i min nya trädgård känns det som att det finns mer att upptäcka.
Jag försöker ta mig tid till att gå en runda varje dag och se om något nytt kommit upp. Det är jättespännande. Som en äventyrare på upptäcksfärd rolleyes.gif .
Vi har inte hunnit räfsa undan vinterns löv och grenar än men jag måste försöka få det gjort i helgen, för nu sticker det upp vårlökar lite här och var.
Igår hittade jag ett stim med krokus i knopp. Alla utom en var vita. Vintergäck har jag inte hittat några så det planerar jag att stoppa i jorden till hösten. Fler snödroppar ska jag försöka få ner också.
Påskliljor sticker upp sina knoppar lite här och var. Och sen finns det några andra spännande blad också som jag inte vet än vad det är. Hoppas på Blåstjärna, vårstjärna och blågosse (pärlhyacint) samt naturligtsvis pingstliljor och narcisser. Å vad jag älskar vårblommorna! De är ju så efterlängtade! wub.gif
Fenja
Visst är det härligt med alla vårblommorna, man känner att livet återvänder på något sätt! Här (Västergötland, zon 4) har jag bara fått upp snödropparna ordentligt, hann skymta färgen på några krokusknopppar också, sen kom snön igen... Den ligger kvar, det är någon kallgrad men idag skiner solen varmt från en klarblå himmel i alla fall!
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon