SannaRosen
22-09-2012, 12:40
Hej
Vår gräsmatta rullades ut förra året. För 1-2 månader sedan upptäckte jag små mörkbruna/svarta högar hade dykt upp i gräsmattan. Jag trodde det var avföring från en igelkotte. Nu har de här små högarna börjat sprida sig över hela gräsmattan. De är luktfria och verkar ligga ovanpå gräset men har konsistens som jord.
Nu börjar jag känna mig desperat för jag vet inte vad det är och gräsmattan ser värre och värre ut. Kan någon vara snäll att hjälpa mig?
Detta är en centralt belägen villaträdgård i zon 4.
En lite bättre bild.
spacepingo
22-09-2012, 12:56
Jag tycker det ser ut som daggmaskbajs men jag vet inte om det är något man kan göra åt det.
*Stintan*
22-09-2012, 12:58
Skulle tro att det är maskar som lagt sina avföringshögar i gräsmattan. Det regninga vädret bidrar säkert till att det syns så många. Dom tar sig ju upp till ytan när det är för blött nere i jorden.
Hej
Du var inte rädd för att gräset ser ut
När kylan börjar komma.
H.Bassam
Aqvakul
23-09-2012, 19:20
Lite daggmaskskit förstör ingen gräsmatta, utan är ett tecken på att ekologin fungerar...
Stintan och Andersen - ni är två härliga profiler!
Hej
Jag tackar mina vänner i odla för att de Uppmuntran mig för att skriva i rummet Trots min ödmjuka svenska.
Humble
H.Bassam
*Stintan*
23-09-2012, 21:22
Jag förstod inte ditt svar Bassam.
Forumvärd
24-09-2012, 07:12
Vissa inlägg i den här tråden har rensats bort
I den här tråden bröt vissa inlägg mot antingen regel nummer 1, 3 eller 4 i trivselreglerna. Dessa inlägg har rensats bort.
Regel 1, 3 och 4 i trivselreglerna lyder:
1. Sysslar vi inte med personangrepp. Vi är alla olika och har olika åsikter. Alla ska respekteras och alla ska visa respekt!
3. Hjälps vi åt att skapa god stämning genom att diskutera på ett respektfullt sätt, genom att lämna trådar som inte tillför oss något eller där vi inte har något konstruktivt att tillföra och genom att bidra med egna trådar i positiv anda.
4. Tar vi inte upp problem med enskilda medlemmar i forumet utan kontaktar då forumvärden.
För att forumet ska kunna vara den intressanta, engagerande och positiva plats som vi vill ha bör alla dra åt samma håll, och en positiv anda sprids lätt om man är många som har den inställningen.
Väl mött i forumet på Odla.nu!
Heléne, forumvärd
Katarina, redaktionschef
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.