FiaLisa
Vilka i Stockholmstrakten sljer Simontorps blomjord, helst i sckar om 50 liter? Jag har letat mig frdrvad.
TeliaNet
vad r det som r s bra med simontorps?
det finns mnga som sljer blomjord.
ica, sunda mfl...
Virgo
CITAT (TeliaNet @ 26-03-2004, 21:38)
vad r det som r s bra med simontorps?
det finns mnga som sljer blomjord.
ica, sunda mfl...

icas blomjord r vrdels enligt alla tester

mste du absolut ha simontorps blomjord , s maila till dom o frga vilka butiker i Sthlm som har den "jorden"

Det var inte mnga dagar sedan det var p "tapeten" hr i forumet
Hr finns artikeln som det pratades om i plus

http://www.varbostad.se/ArticlePages/20040...7_vb111.dbp.asp
TeliaNet
nu minns jag....
simontorps blomjord har jag haft. rolleyes.gif
den slde p en vivo affr hr i nssj s vivo affrer har kanske den. smile.gif
gmasterb
Har ven sett Simontorps jord i sthlm. Bde p mindre vivobutiker men ven p vissa vxtaffrer.
I vilken trakt skall den finnas?
//Stefan
Gunvor Nilsson
I Vr Bostad's artikel str det Vivo inom parentes efter Simonstorp!

Jag var p Granngrden och kpte en sck plantjord Weibulls Proffs i lrdags. P innehllsfrteckningen str:
55% torv
45% kompost
3% sand
3% lera
mste vara sjusrdeles bra att plantera i en jord som r 106%! laugh.gif
/Gunvor
FiaLisa
Tack, ska kolla p Vivo. De lr inte ha sckar om 50 liter, men jag fr vl kpa flera istllet. Jag vet inte om Simontorps jord skulle vara s fantastiskt mycket bttre n andra, men jag har goda erfarenheter av den, s varfr ndra p ngot som fungerar? (Jag borde i och fr sig prova den 106-procentiga jorden. Vad kan g fel med sdan dunderjord?? laugh.gif )
TeliaNet
har ven sett p hemkp.
agsc2
CITAT (FiaLisa @ 26-03-2004, 16:15) *
Vilka i Stockholmstrakten sljer Simontorps blomjord, helst i sckar om 50 liter? Jag har letat mig frdrvad.

Jag sg att de slde p ICA MAXI i Enkping
s kolla ICA MAXI i Stockholm
away
Bauhuse i Bromma har Simontorps blomjord. Tror att det var 18 lit i psarna jag tittade p.
/Birgitta

theseraphim
kolla via Econova/Weibull det r ju de som ger simontorps jord s vitt jag kommer ihg...mste vara knepigt att vara simontorps som gs av weibulls som i sin tur gs av Econova
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon