FiaLisa
Vilka i Stockholmstrakten säljer Simontorps blomjord, helst i säckar om 50 liter? Jag har letat mig fördärvad.
TeliaNet
vad är det som är så bra med simontorps?
det finns många som säljer blomjord.
ica, sunda mfl...
Virgo
CITAT (TeliaNet @ 26-03-2004, 21:38)
vad är det som är så bra med simontorps?
det finns många som säljer blomjord.
ica, sunda mfl...

icas blomjord är värdelös enligt alla tester

måste du absolut ha simontorps blomjord , så maila till dom o fråga vilka butiker i Sthlm som har den "jorden"

Det var inte många dagar sedan det var på "tapeten" här i forumet
Här finns artikeln som det pratades om i plus

http://www.varbostad.se/ArticlePages/20040...7_vb111.dbp.asp
TeliaNet
nu minns jag....
simontorps blomjord har jag haft. rolleyes.gif
den sålde på en vivo affär här i nässjö så vivo affärer har kanske den. smile.gif
gmasterb
Har även sett Simontorps jord i sthlm. Både på mindre vivobutiker men även på vissa växtaffärer.
I vilken trakt skall den finnas?
//Stefan
Gunvor Nilsson
I Vår Bostad's artikel står det Vivo inom parentes efter Simonstorp!

Jag var på Granngården och köpte en säck plantjord Weibulls Proffs i lördags. På innehållsförteckningen står:
55% torv
45% kompost
3% sand
3% lera
måste vara sjusärdeles bra att plantera i en jord som är 106%! laugh.gif
/Gunvor
FiaLisa
Tack, ska kolla på Vivo. De lär inte ha säckar om 50 liter, men jag får väl köpa flera istället. Jag vet inte om Simontorps jord skulle vara så fantastiskt mycket bättre än andra, men jag har goda erfarenheter av den, så varför ändra på något som fungerar? (Jag borde i och för sig prova den 106-procentiga jorden. Vad kan gå fel med sådan dunderjord?? laugh.gif )
TeliaNet
har även sett på hemköp.
agsc2
CITAT (FiaLisa @ 26-03-2004, 16:15) *
Vilka i Stockholmstrakten säljer Simontorps blomjord, helst i säckar om 50 liter? Jag har letat mig fördärvad.

Jag såg att de sålde på ICA MAXI i Enköping
så kolla ICA MAXI i Stockholm
away
Bauhuse i Bromma har Simontorps blomjord. Tror att det var 18 lit i påsarna jag tittade på.
/Birgitta

theseraphim
kolla via Econova/Weibull det är ju de som äger simontorps jord så vitt jag kommer ihåg...måste vara knepigt att vara simontorps som ägs av weibulls som i sin tur ägs av Econova
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon