Full version: lökar tips
anki/ronninge
såg att Lidl, hade bra pris på lökar
kan va värt att kolla... tummenupp.gif
HelénE
Det är säkert inget fel på dem så kö du.

Helén
HelénE
Var själv nu på Lidl i dag och det verkade inte något fel på lökarna alls.
En lite kul sak de hade var färdigkomponerade lådor med lökar för krukor samt balkonglådor, i kartongen ligger lökarna i typ äggkartongsmaterial som bara är att sätta ner i balkonglådan med lite jord under eller krukan och sen lite jord över.

Förvisso kan man ju enkelt komponera samma sak själv, men jag som brukar tänka att jag ska, och sen kommer på det när det är för sent och de lökar jag vill ha är slut så var det en utmärkt grej. Köpte genast både till balkonglådorna det nu växer rosenbönor i och till 2 krukor som brukar stå ute över vintern.

Helén

Rosrup
Jag var med på Lidl rolleyes.gif

[attachment=72637:SDC12033.jpg]
Anna-Karin Lundberg
Haha, jag var också där... Wow, vad mycket blom du får i vår!
Men jag hittade inga krokus, trots att jag var en sån där asjobbig människa som började lyfta ut lådorna ur stapeln och ställa på golvet runt mig för att kunna leta igenom ordentligt... Handlade dock bara fem påsar, men krokus är ju aldrig fel! Ska kanske åka dit igen då?
HelénE
CITAT (Anna-Karin Lundberg @ 25-09-2012, 08:05) *
Haha, jag var också där... Wow, vad mycket blom du får i vår!
Men jag hittade inga krokus, trots att jag var en sån där asjobbig människa som började lyfta ut lådorna ur stapeln och ställa på golvet runt mig för att kunna leta igenom ordentligt... Handlade dock bara fem påsar, men krokus är ju aldrig fel! Ska kanske åka dit igen då?

Krokusarna var slut på min Lidl, rotade igenom rätt ordentligt jag med.

Helén
Rosrup
Krokusarna är slut på mitt Lidl med numera coolgleam.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon