Anette Nordlund
Hej,
har bara kämpat mot sniglar och ogräs i sommar. Efter en lång semester så hade ogräset tagit över, men jag har i alla fall haft det bra. Satsar på nästa sommar.

Nu tänkte jag vid en stupränna plantera en klätterros. Men när jag gick ut och tittade på platsen där jag tänkt plantera en New Dawn så är jag lite rädd att stupröret kommer att "övervattna rosen".

Det är väl dränerat där, men när det regnar så är det många kubik vatten från taket som samlas just där... Kanske måste jag fixa till förlängning av stupröret eller klarar det sig?

Någon som är roskännare och vet hur jag ska göra?

Nettan
Kajsa
Förläng stupröret en bra bit annars blir det för blött !
New Dawn är inte den där superrosen längre, många har fått en ros som växer långsamt, kanske sönderförädlad ? Min egen är mest en högre buskros som jag gått och blängt ilsket på i åratal. Gör som du vill annars finns andra, beroende på vilken zon du bor i. Jag bor i zon 3 - 4 och mina bästa klätterrosor är Kanadarosorna då dom aldrig fryser ner.
Titta runt i mina album Klätterrosor eller album Kanadarosor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon