FruTrädgårdstomte
25-09-2012, 16:29
Alldeles nyss i en lättsam tråd, ville jag göra två inlägg efter varandra, den ena som ett citat (svar riktat direkt till en annan användare och en sorts parentes i den egentliga tråden) och den andra som ett svar i själva tråden.
Jag började med att citera (svara) den andra användaren, så här:
[attachment=72645:odla1.jpg]
Sen ville jag fortsätta med tråden s.a.s., i detta fall lägga till ett nytt ord. Men det nya ordet lades då automatiskt ihop med mitt citat, så här:
[attachment=72646:odla2.jpg]
Jag provade upprepade gånger men samma sak hände.
Jag undrar nu: varför blir det så? Och finns det nåt trick att undvika det?
Det kan ju finnas många tillfällen när man vill, av tydlighetsskäl, separera sina inlägg.
Gossen Ruda
25-09-2012, 18:13
Skall du skriva ett nytt inlägg direkt efter ett tidigare måste du vänta några minuter, vet ej hur många, annars slås de ihop. Eller om någon annan kommer emellan.
FruTrädgårdstomte
25-09-2012, 19:04
CITAT (Gossen Ruda @ 25-09-2012, 19:13)

Skall du skriva ett nytt inlägg direkt efter ett tidigare måste du vänta några minuter, vet ej hur många, annars slås de ihop. Eller om någon annan kommer emellan.
Jag trodde nog det. Lite bök men bara man vet om det så går det... Tack
Irene_L
25-09-2012, 21:16
Ser på din första bild att du har forumet trådat. Om du vill ha det på ett annat sätt klickar du där det står Alternativ...på listen till höger under skriv svar, nytt inlägg. Sen klickar du på standard så blir forumet mer lättläst enligt mig.
FruTrädgårdstomte
25-09-2012, 21:59
CITAT (Irene_L @ 25-09-2012, 22:16)

Ser på din första bild att du har forumet trådat. Om du vill ha det på ett annat sätt klickar du där det står Alternativ...på listen till höger under skriv svar, nytt inlägg. Sen klickar du på standard så blir forumet mer lättläst enligt mig.
Den funktionen hade jag missat. Tack! Jag ser att det blir lättare i vissa fall att läsa ja.
Myosotis
26-09-2012, 15:04
Det är nog 5 minuter. Om man vet om det kan man t.o.m. utnyttja det för att snabbt skriva till något man har glömt utan att behöva redigera. Om man skriver ett svar i en annan tråd under tiden tror jag att det blir ett nytt inlägg i den ursprungliga tråden även om inte 5 minuter har gått. (Hm, konstig mening, förstod du nåt?)
FruTrädgårdstomte
26-09-2012, 18:37
CITAT (Myosotis @ 26-09-2012, 16:04)

(Hm, konstig mening, förstod du nåt?)
Hehe, jag tyckte det var glasklart

Tack för hjälpen!
FruTrädgårdstomte
04-10-2012, 12:39
Grr....

Samma problem igen fast jag skrivit i en annan tråd emellan....
*tittar på klockan, väntar*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.