Hej på er alla.
Jag har en liten fråga angående min änglatrumpet som jag har i uterumet.
Jag köpte en pinne på tradera i början av sommaren och hade inga större förhopningar med tanke på att jag förlorat en hel del tid som den kunde haft att växa till sig på.
Den har nu blivit ca 180-190cm hög och ca 150cm i diameter.
Vad jag inte hade räknat med var att det skulle komma några knoppar på den, men sedan drygt en och en halv vecka har det kommit ett femtiotal knoppar på den.
Frågan är bara om det finns en chans att de kommer att slå ut eller bara kommer att falla till marken innan de passerat knoppstadiet och ifall det finns någonting jag kan göra för att hjälpa dem att klara sig länge nog.
Det börjar ju trots allt bli lite kyligt ute nu och mitt uterum är inte isolerat så jag kan inte hålla någon högre värme där utan solens hjälp.
En annan sak jag funderar på är när jag lämpligen bör ta in den för vintern, har inget tillräckligt svalt ställe att övervintra på så jag får hoppas att jag kan få den att klara sig i rumstemeratur.
Hoppas någon kan ge mig ett par små tips här på såväl knopparna som övervintringen, hittils aldrig lyckats ha en levande trumpet när våren kommit. Tror det mest beror på att jag fått felaktiga råd och därför klippt ner dem hårt och förvarat dem mörkt hela vintern.
/Micke