Jag har bort i Stockholm i fem år nu och saknar mina föräldrars trägård hemma på Skottland där vi odlade grönsaker, potatis och orter när jag var tonåring.
Jag och min fru förväntar oss vår första barn och är därför tvungna att flytta eftersom vi har ingen hiss i vårt hus. Pga det fundera vi på att köpa ett hus.
När det gillar odling vad kan man förvänta sig från en tomt på till ex 800kvm i Stockholmsförut? Vad kan man odla? När kan man odla? Hur mycket kan man odla? Och om man har ett växthus vad kan man förväntar sig då när det gillar de här frågorna?
Vilken typ av mark är att föredra? I Snättringe till exemplar finns där många bergiga tomter som jag kan tänka mig är inte bra att odla på. Men jag kanske har helt fel eftersom jag har ingen koll alls när det gillar Sverige.
Eftersom vi vill inte ha en bil tittar vi mest i de delar av Stuvsta och Spånga där man kan gå till station på max 20 min. Vi vill ha hyfsat nära stan också (max 20 minuter på pendeltåget). Vi vill inte bo nära en stortrafikerad bilväg så klart

Vilka områden ska vi överväga tycker du?
Tack för hjälpen,
Baz