SannaLasso
Har några ggr sett inslag i gomorronprogram om övervintring av pelargoner, hängande uppochned i plastpåse.

Har någon av er provar detta och hur har det gått?

Hur var det man skulle göra nu igen? (Har sökt på SVT utan att hitta något trots att det var ett nytt inslag om detta ganska nyligen).
Monarda
Aldrig hört om detta! fear.gif Låter som kvalificerat pelargonplågeri, dödligheten borde vara stor med sådan behandling.
Eva i Skåne
Min pelargonkompis testade med några. Alla dog!

Sen hittade jag en tråd när jag googlade. Där säger Kylle att 90% av de hon hängt upp klarat sig. Läs själv
Jag känner Kylle också, så det stämmer säkert, men så har hon extrema pelargonfingrar smile.gif
SannaLasso
Tack för svaren.

Det var tydligen för enkelt för att vara sant trots att det har sagts i trädgårdsprogram i TV både i år och förra året.

Får väl göra som förr om åren - ställa alla pellarna i källaren, i en stor kaninbur med specialljus i en ramp ovanpå taket. Och låta några stå kvar i fönstret.
Minst hälften dör
hur jag än gör.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon