Söttok06
Jag grävde en liten grop i rabatten och ställde ner min Klematis, som är i en stor plastkruka. Tänkte hälla på ett lager löv också. Kan det funka som vinterförvaring? Eller är det helt fel?
Har inte ordnat någon bra plats, därför har jag haft den i
kruka.
Bassam
Hej

Det kan klara sig bra.

H.Bassam
Aqvakul
Ta hellre ut den ur krukan, innan du gräver ner den. Men framförallt inga löv, risken är att rothalsen ruttnar...
Söttok06
Ok. Planterar ner den utan kruka i jorden utan lövtäcke. Ska försöka göra innan frosten.
Peztis
Jag har några små klematis som står i krukor i en rabatt och där har de klarat sig i två vintrar nu. OK, de för en tynande tillvaro men det har nog att göra med att det är ena små krukor de står i.

Om du tänker ha den i kruka nästa år igen så borde du alltså kunna låta den står kvar i krukan, nedgrävd i jorden.
Söttok06
jag tror nog att jag ska ha den i kruka nästa år också men kanske jag då måste plantera om till något större kruka. Det här en Klematis som inte blir jättehög utan kan stå i kruka med stöd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon