Full version: AoT
mamamaggan
Har varit in på AoT för att kolla lite och se hur det går till där. Men , jag kan inte någonstans se hur jag kommer i kontakt med dem och får veta hur de hanterar mina personuppgifter.

Kommer t ex den mailadress jag skriver in hos dem att visas öppet ?

Någon som vet och som kan tala om för mig hur det funkar där ?

Sänd mig gärna ett PM om ni hellre villl det !
Alba
Mailadressen använder du endast för att logga in tillsammans med ett lösenord.
När du loggat in kommer ditt nick att synas i inläggen.

Mailadressen syns inte för andra om du inte anger den i din profil.

Snart kommer ett helt nytt AOT så jag hoppas inte de ändrar på det jag nu sagt för jag vill inte att min mailadress ska synas.
mamamaggan
Tack för ditt svar Alba.

Det är , som för dig , viktigt att den mailadress som jag använder mest inte syns för andra.
Irene_L
Din mailadress kommer inte synas i det nya AoT forumet.
Detta skrev Karina Brozinic (webbredaktör):
"Den e-postadress som ni uppger vid registreringen är inte synlig någonstans på sajten. Du kommer inte att få några oönskade mail från andra besökare om du inte medvetet skrivit in din epost i din profil under "Beskrivning". Du kommer inte heller att få några oönskade mail från Bonnier. Då måste du först godkänna den typen av utskick och det gör du t ex när du nyregistrerar dig eller registrerar dig för Nyhetsbrevet. Där finns en checkruta. Inte annars."
gnon49
Själv har jag alltid en "skräpadress" som jag registrerar på sidor som kräver mejlkonto, typ facebook, flashback mm. Inte Odla dock som jag anser vara en relativt säker sida för just personuppgifter. Men AoT är väl liknande Odla i det avseendet.
kerstin z5-6
Om du vill annars inte
Nu är det snart omläggning så om ett par dagar måste du kanske åtgärda detta o dölja
Bäst är att ta en ny Gmail bara för detta -då vet du o behöver inte göra nåt alls
RibesRubusVitis
Jag tänker behålla min gamla mailadress (som inte fungerar längre) till efter omläggningen. Den används ju bara för att logga in, och det går även med en inaktuell adress. Enda vitsen med att ändra adress är att man kan få hjälp om man glömt bort sitt lösenord; då kan man få ett mail hem från AoT.
När vi ser att den nya versionen faktiskt fungerar, och det går lätt att ändra, ska jag fundera på att ändra adress.
mamamaggan
Jag har ett par skräpadresser men om man vet att adressen inte visas så tänkte jag köra en av de adresser som jag använder " på riktigt ".

Ska hålla koll på AoT vad som händer där den närmaste tiden .

Tack för era svar .
Alba
Man kan även använda sig av 10 minuters mail.
Nackdelen är ju om man tappar bort lösenordet och vill ha ett nytt.
kerstinbern
CITAT (gnon49 @ 17-10-2012, 21:47) *
Själv har jag alltid en "skräpadress" som jag registrerar på sidor som kräver mejlkonto, typ facebook, flashback mm. Inte Odla dock som jag anser vara en relativt säker sida för just personuppgifter. Men AoT är väl liknande Odla i det avseendet.

Ja, det är absurt att folk använder en "seriös" mailadress när de registrerar sig på ett forum! Kanske hackas forumet, eller så går det i konkurs eller något annat, och då är mailuppgifterna ute på vift.
Gossen Ruda
CITAT (kerstinbern @ 18-10-2012, 14:16) *
Ja, det är absurt att folk använder en "seriös" mailadress när de registrerar sig på ett forum! Kanske hackas forumet, eller så går det i konkurs eller något annat, och då är mailuppgifterna ute på vift.

Jag tycker adresserna är ute på vift ändå. biggrin.gif
Natur liv
CITAT (Gossen Ruda @ 18-10-2012, 14:39) *
Jag tycker adresserna är ute på vift ändå. biggrin.gif

Antagligen är det så. Jag skaffade en "skräpadress" för några år sedan och där får jag bara vettiga mejl. På min seriösa mejladress kommer det däremot en massa skräpreklam och sånt. Hur man än gör blir det fel på något sätt ändå.
mamamaggan
CITAT (kerstinbern @ 18-10-2012, 14:16) *

Det går väl att byta mailadress och " döda " den som är ute på vift.

Säger som Natur liv , skräpposten dräller in på mina " riktiga " adresser men inte på " skräpadresserna ".

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon