Full version: Gräsmatta?
LouiseKW
Hej
Gammal medlem som har kommit tillbaks men med nytt användarnamn smile.gif och med en massa inspiration att bygga upp en ny kolonilott men behöver lite tips smile.gif
Vi ska flytta vårt koloniområde och starta om från grunden, jag vill ha gräsmatta vilket jag inte har haft på min gamla kolonilott. Hur ska jag göra för att få fram bästa resultatet? Kommunen har inte lagt ner pengar för att jordförbättra, det nya koloniområdet är en gammal åker som senast användes av bonden i våras. Det enda dem har gjort är att inte köra ner jorden där lotterna ska vara så jorden är inte packad. Men hur ska jag gå tillväga för att få en bra gräsmatta?
Krolliljan
Det beror lite på vilken jord du har. Lerjord kan behöva blandas med sand och sandjord kan behöva lite torvmull.
Hur stor yta är det?
LouiseKW
Det är mest lerjord så då får jag blanda i lite sand i det smile.gif, ytan blir cirka 200 kvm.
Krolliljan
Så stor yta får man väl så. Det blir dyrt att köpa gräs man rullar ut.
Hittade en länk du kanske kan ha nytta av Här
LouiseKW
Tack smile.gif
Bassam
Hej

På grund av Sverige klimat och genom min erfarenhet ser jag att plantera av gräs rullar bättre.

H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon