|
Full version: Drömhotellet
Så mysigt det ser ut! Om jag nån gång behöver hotell nära Stansted ska jag fråga dig om adress.  Hittills har vi bott i centrala London när vi varit där i krokarna. Som längst bort bodde vi i Hammersmith, bokade där för att vi skulle se stand up komedi i HMW Apollo i Hammersmith, men så fick vi inga biljetter till föreställningen. Men det gjorde inte så mycket. Vi hittade en massa annat skoj i Hammersmith som vi aldrig hade hittat på annars.
Huggorm
31-10-2012, 13:00
ÄR det bara jag som hamnar på såna här hotell när jag är ute och reser?
CITAT (Huggorm @ 31-10-2012, 13:00)  ÄR det bara jag som hamnar på såna här hotell när jag är ute och reser? Nope. Jag har bott på många sådana, men i Londonstil
Elisabeth-Västkustkolonisten
31-10-2012, 13:08
När vi sålde stugan, så köpte vi vår hotell på 4 hjul. En husbil blev det, inte lyxigt men ack så bra.
Fina resor vi gjorde i Sverige, Norge, Danma<rk och Tyskland. Att kunna stå någonstans där det var vackert, vid havet, en sjö eller vid en fjord. Sätter sig tidigt på morgonen med en kopp kaffe och i pyamas utanför......
På kvällen med lite gott att äta och ett glas vin, det var så härligt. Men hälsan ( eller den icke befintliga) satte även stopp för det i år.
Jag hade aldrig velat byta det med ett lyxhotell.
Elisabeth
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 31-10-2012, 13:08)  När vi sålde stugan, så köpte vi vår hotell på 4 hjul. En husbil blev det, inte lyxigt men ack så bra.
Fina resor vi gjorde i Sverige, Norge, Danma<rk och Tyskland. Att kunna stå någonstans där det var vackert, vid havet, en sjö eller vid en fjord. Sätter sig tidigt på morgonen med en kopp kaffe och i pyamas utanför......
På kvällen med lite gott att äta och ett glas vin, det var så härligt. Men hälsan ( eller den icke befintliga) satte även stopp för det i år.
Jag hade aldrig velat byta det med ett lyxhotell.
Elisabeth "Hus på hjul" är en bra uppfinning. Tänk att ha med sig "hemma" och ändå kunna resa och uppleva andra länder.
31-10-2012, 13:47
Ja pejori vi hade hemma med oss hela tiden. I April packade vi och i Oktober tog vi ut allt igen. Husbilen var alltid klart att åka med förutom färskvaror ur kylskåpet och lite fler kläder.
Inte ens TV hade vi med oss men kortlek (och så min laptopp)
Ugglemormor
31-10-2012, 13:47
Anma,
Själva flygplatsen har blivit enormt stort och fint, men vi brukar själva flyga till Heatrow och ta tunnelbanan därifrån till hotellet vi bokat.
Detta kurscentrum ligger ju så nära flygplatsen och det är mycket grönområden runt om. Det finns en liten centrum/ by utanför slottets ägor och jag kan ju ta reda på något åt dig när jag ändå är där, om du vill.
Själva slottet (kurscentrat) är så enormt stort att man kan få med bara en bit av det, men det känns roligt att komma dit o träffa alla goa kompissar igen. Läraren ville ha mig dit nu i senhösten, men insåg i tid att jag kommer inte att kunna göra det, men under andra år, kommer jag att åka dit oftare...... Det är endast 3kvarts bussresa därifrån till Cambridge, vi hann inte mer än 3 t. men vad mycket det finns att se där och vilken miljö den som gillar det......
Visst är en husbil bekvämt sätt att resa med, men den har inte passat in i våra planer.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 31-10-2012, 13:47)  Ja pejori vi hade hemma med oss hela tiden. I April packade vi och i Oktober tog vi ut allt igen. Husbilen var alltid klart att åka med förutom färskvaror ur kylskåpet och lite fler kläder.
Inte ens TV hade vi med oss men kortlek (och så min laptopp) Låter helt underbart, jämfört med "hotellhysterin" och charterresor..
Någon gång om vi får råd ska vi skaffa hus på hjul. Men vi vill ha vår sommarstuga kvar. Det är vårt andningshål på jorden där vi båda blir avslappnade. Inget hotell eller resemål i hela världen kan slå det.
En annan dröm är att åka kanalbåt en sommar i England.
Ugglemormor
31-10-2012, 13:57
Vi valde segelbåten som ett mysställe på sommaren, sen kvittar det om det regnar, värme finns och allt man nu kan behöva. Man kan stanna kvar på sin båtplats, men krypa ner och lösa korsord gemensamt är gemytligt, sova middag och lyssna på fåglarna ....,
Visserligen kan man resa med husbilen nerråt, men det gör vi med andra medel och man inser att man få4r välja det som passar ens behov bäst just nu.......
Aqvakul
31-10-2012, 14:16
CITAT (Anma @ 31-10-2012, 13:56)  En annan dröm är att åka kanalbåt en sommar i England. Låter underbart! Har funderat på det länge. Men det är inte så billigt och det engelska sommarvädret är allt annat än pålitligt...
CITAT (Aqvakul @ 31-10-2012, 14:16)  Låter underbart! Har funderat på det länge. Men det är inte så billigt och det engelska sommarvädret är allt annat än pålitligt...  Sant, men jag sitter mycket hellre i en kanalbåt en vecka när det regnar är inne i Centrala London till exempel.
Ugglemormor
31-10-2012, 14:39
Anma, Menar du det i norra London som kallas för "little Italy"? Det har även vi tänkt på, men har alltid haft sån jäkt de senaste 10åren att hinna med när makens jobb följer med..... Jag har släktingar som bor i norra London, ett yngre par med småttingar. Henne, frun är släktingen och hennes pappa o jag umgås eller snattrar i telefon nästan varje vecka. Jag menar med mitt OT att genom detta kan vi ju hjälpa varandra för alltod är det någon som känner en annan och med råd o hjälp kan man sno ihop sin semester........ Dottern brukar också vara i Låndon o har hittat ett bra hotell vid en sidogata till Oxfrd Street, har tänkt kolla den själv för ifall jag har inte full rörelsegång, så kan man åka och vila emellan.......
31-10-2012, 14:43
CITAT (Anma @ 31-10-2012, 13:56)  Någon gång om vi får råd ska vi skaffa hus på hjul. Men vi vill ha vår sommarstuga kvar. Det är vårt andningshål på jorden där vi båda blir avslappnade. Inget hotell eller resemål i hela världen kan slå det.
En annan dröm är att åka kanalbåt en sommar i England. Anma vår stugqa var också vårt liv i många år. Men jag ville aldrig bara ha en gräsmatta/tommt utan en trädgård. Rabatterna blev fler och fler för varje år och så tyckte ja det var så roligt att dra upp alla plantor från frö, om det var träd eller små alpinplantor....... Och det gick inte längre och ja ville inte se min trädgar blir förvildat, fullt med ogräs. Då sålde jag hellre. Husbil är underbart och man träffar så ,ånga trevliga människor. För var man än ställer sig så kommer det snart en bil till och genast blir det en trevlig kväll. Ofta åkte vi bara ut i skärgåden på nån ö över helgen. Men som ja sa tidigare så behöver jag int enågon lyx. Lyx är för mig att kunna åka ut, njuta av vår finna natur Inte att piffa till sig innan man vaknar eller kan gå....... Edelweiss
Jag har åkt kanalbåt mellan Camden och Little Italy. Nej, jag menar inte det. Jag menar Englands kanaler. England är så mycket mer än bara London. Men jag utgår gärna från London.  Jag skulle vilja bo på ett hotell snart bara för att få ta del av en rejäl hotellfrukost. Det är helt underbart att bara gå ner till frukosten och välja och vraka.  Men då ska man inte bo i en och tvåstjärniga hotell i London... Då får man som bäst en kall toast med smör.
Ugglemormor
31-10-2012, 14:57
okay, då förstår jag, Anma vad du menar. Såg kanaler då vi skulle landa i Standsted, De ringlade så mysigt med träden vid sidan om bland bonnabyar och annat. Såg fridfullt ut faktiskt och jag håller med, ta mer kofta och mysbyxor och njut av även av regnet, men kanske åka då det är varmare där. Det såg verkligen härligt ut. .......  jag får nog ta med någon likasinnade, maken tänker inte åka så .....eller är han bara tjurig??? Ursäkta, urk! Gillar du den traditionella engelska frukosten? Jag får inte ner det, så få nöja mig med yoghurt och ett kokt ägg ....... maken äter tills han storknar.......
Barcelona. Tidigt 90-tal. September; varmt och skönt. Åkte tåg och kom fram på lördag eftermiddag. Hittade ett pyttelitet, billigt hotell mitt i gamla stan. Trånga, snirkliga gränder. Underbara dofter. Gick och lade mig med fönstret öppet (4.e våning) .... för att formligen STUDSA upp ur sängen kl 10 då kyrk-klockorna PRECIS mittemot mitt fönster, kanske 8-10 meter ifrån, började ringa till högmässa !!!! JÖSSES !!!! Att jag inte DOG av hjärtinfarkt eller nåt !!! Bodde dock kvar i nästan en vecka, checkade ut på fredagkväll, för säkerhets skull ....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|