Ciczi
Sitter och pustar efter att ha släpat in palmerna i källaren. Nu är det dags för vinterförvaring igen. Lampan är inställd på 06.00 i morgon och till helgen ska jag vattna dem för första gången i vinterförvaringen. För den stora Phoenix robeleeni är det 5:e vintern i källaren med växtlampa.

Hur förvarar ni andra era ömtåliga växter?

//Ciczi
Alexander-VG-zon3
Skönt att få det gjort, och akta ryggen. Tur man bara behöver göra det två gånger per år.

Har alla palmer ute fortfarande förutom Findadelpalmen som står inne i vardagsrummet, och även är mina två Mazaripalmer är inne, dom gillar inte alls regnet ute, står med 18timmars extraljus i köksfönstret. Har inte växt mycket i år då dessa är extremt utpräglade ökenpalmer.

Men ska ta in Kanariepalmen nu inom dom närmsta veckorna. Trachycarpus palmerna får stå ute några veckor till.
Ciczi
Ja mina Trachycarpus fortunei och mina Chamaerops humilis får vara ute några veckor till.

Kör mina palmer på säckakärran så det blir lite lättare men det är fortfarande tungt.

//Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon