Ölandstoken
Har med stort intresse följt olika frågor i forumet men hittar inte svar på min fråga.

Har fått ett äldre växthus av en granne på 5m2, det enda jag kan se är att det står ROYAL på framsidan. enkeldörr och ett vädringsfönster. Jag skulle vilja ha ytterligar ett vädringsfönster men vet inte varifrån huset kommer. De fönster jag hittar i dag i Kalmar är alltid större (bredare o högre). Har även googlat på växthus Royal men hittar inget som överensstämmer. Är det någon som känner igen vilket märke/företag detta kommer ifrån eller var man hittar fönster till äldre 5 m2.

Ölandstoken
Red Top
Hej och välkommen till Odla.nu:s forum!

Växthus Royal marknadsförs av Willab Garden.

De kanske kan hjälpa dig.

Har du använt växthuset den här säsongen?

Har själv ett växthus på 5m2 och har aldrig känt behov av ytterligare ett vädringsfönster. Jag driver upp frösådder där på våren och odlar gurkor och tomater under sommaren i mitt.

När det är vinstilla och stekhett sätter jag in en fläkt.

Edit.: Tillägg
Ölandstoken
Tack Red Top!
Jag kollar med Willab. Nej jag skall flytta det till vår trädgård nu snart. Jag hade redan odlat upp den mark som det skall stå på när min granne kom med erbjudandet. Det saknas glas i taket förutom ett vädringsfönster och eftersom han nu skall fixa glaset så kände jag att jag kunde iallafall kolla om det går att hitta ett likadant fönster till. Varför är nog att jag på en mängd siter och i böcker om växthus (har tänkt denna tanke i 20 år men aldrig kommit till skott) läst att problemet med små växthus är just ventileringen men du sitter ju med erfarenheten att det inte behövs så jag får kanske backa på denna tanke.

Jag kommer säkert att behöva återkomma till dig med fler frågor. Vi har tidigare bara odlat på friland så behöver kanske hitta lite nya sorter nu som asar bättre i växthus.
Hälsningar Ölandstoken.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon