jaj-51
Sista dagen att rädda det som inte tål frost ...

Några rödbetor att gräva upp

Växthuset är ganska tomt och städat, men lite pyssel där inne ändå.
Jordslå de redan uppgrävda Ammarylys lökarna ligger till tork sen en tid.
Jordslå de sista rödbetorna
Ta in de överblivna pelargoniorna, synd att låta frosten ta kål på dom.

Robot gräsklipparen får köra en sista ronda sen blir det vintervilan i garaget.

I dag är vädret vackert och solen tittar fram lite tummenupp.gif
EsterM
Typiskt,
jag som hade hoppats på att kunna ägna nästa vecka åt trädgårdspyssel.
Har alldeles för mycket kvar ute som behöver komma in, och för mycket lökar som är inne och behöver komma ut.
Kylan kunde väl vänta en vecka till.
malarmaster
nä,nu är det nog kört för i år. pelargonerna kom in för två veckor sen och de resterande känsliga växterna kom in förra helgen.
bor i södra småland men den gågna natten gav ett tunt snötäcke som inte smält bort i skuggpartierna.
blev också tvungen att dra igång frostvakten i växthuset då tempen sjunkit till 4 grader och kommande natt har de lovat kallt. dags för ide. ulf
jaj-51
Lördag morgon och -5grd i GBG.
Tträdgården "fixad" men "glömde" byta till vinterdäcka på bilen mad.gif

Hur han ni andra med? Käns som det är en liten överaskning varje gång med en frostknäpp och sen en lång fin frosfri höst.

Brukar kunna gå ut i mitt växthus plocka några physalis på julafton tummenupp.gif

Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag hade -4,5 på balkongen och där brukar det vara ca 2 grader varmare än nere på gården.

EKLO
Som tur var satte jag mina trädgårdskranar på svagt droppande i går kväll, i dag ska jag tömma det systemet. Fullt av iskristaller runt de öppnade kranarna och ett lätt "frasande" i gräset - här i södra Bohuslän.
HelénE
CITAT (EKLO @ 27-10-2012, 09:33) *
Som tur var satte jag mina trädgårdskranar på svagt droppande i går kväll, i dag ska jag tömma det systemet. Fullt av iskristaller runt de öppnade kranarna och ett lätt "frasande" i gräset - här i södra Bohuslän.

Som tur är så gjorde jag detta redan förra helgen OCH lyckades plocka in alla munstyckern och spridare...eller attan, jag har glömt den i hallonlandet kom jag på, får hoppas den inte frusit sönder än, får ta in den i morgon.

Helén
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon