kristinannalovisa
Hej!
Jag undrar om någon har erfarenhet av trädgårdsmästarutbildningarna på Säbyholm och i Enköping? Skulle ni rekommendera någon av dem? Isåfall, vilken håller högst kvalitét?
Tack på förhand smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Säbyholm vågar jag inte rekommendera just nu även om de har bra lärare eftersom jag inte vet om de kommer vara kvar, skolan säger de ska flytta till sollentuna till jul men enligt vad som stod i lokaltidningen har de inte fått godkänt att flytta skolan från skolverket, och skolverket har aldrig tidigare beviljat nån skola att flytta mitt i ett läsår. Och lokalerna är uppsagda till jul och efter vad jag förstår får de inte hyra dem längre ifall de skulle behöva det så känns som framtiden för skolan är oviss just nu, men man kan ju söka till båda skolorna. Lyckas Säbyholm flytta verksamheten kan man ju åka och hälsa på båda skolorna och se vilken som verkar ha mest att erbjuda.
kristinannalovisa
Jag håller med, det känns lite osäkert med Säbyholm just nu. Är det någon som har erfarenhet av Enköping?

Hur ska man tänka angående KY-utbildningar kontra en utbildning till t.ex. trädgårdsingenjör på SLU? Jag tycker att det verkar bra med så mycket praktik som KY-utbildningarna erbjuder (exempelvis Enköping). Men hur står de sig när man kommer ut på arbetsmarknaden?

Fy det är inte lätt det här confused.gif
LouiseKW
Jag läser sista året som Trädgårdsingenjör på SLU, kan varmt rekommendera det till dig. Vet ej hur det ser ut på arbetsmarknaden, tror kanske SLU är "tyngre" merit än en KY men det är svårt att säga smile.gif
Ciczi
Arbetsmarknaden för Tringare är vad du gör den till. Vill du ha jobb finns det men det kan vara svårt att få in en fot. Jag själv drogs med det problemet så jag startade eget. Det går framåt för mig i mitt företag.

//Ciczi
LouiseKW
CITAT (Ciczi @ 05-11-2012, 20:33) *
Arbetsmarknaden för Tringare är vad du gör den till. Vill du ha jobb finns det men det kan vara svårt att få in en fot. Jag själv drogs med det problemet så jag startade eget. Det går framåt för mig i mitt företag.

//Ciczi

Jag tycker inte det har varit svårt att få in en fot i arbetsmarknaden, men som du säger arbetsmarknaden är vad du gör den till.
kristinannalovisa
Stort tack för alla kommentarer! Ska absolut kolla närmare på SLU också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon