Margith
I år glömde jag att skriva det som är viktigast för att kedjorna ska gå runt så fort som möjligt slap.gif

Det blir ett andra varv, det vågar jag lova.

Har du varit med i varv 1 och inte vill vara med på varv 2: stryk ditt namn från adresslistan!
Är namnet inte överstruket är du automatiskt med i varv 2.

Nu är ju kedjan redan igång, är du nöjd efter varv 1 och inte har strukit över ditt namn; skicka mig ett PM så fixar jag det smile.gif

Ledsen att jag missat att informera om det här blush.gif
Östh
Jag befarar att det blivit lite fel på adresslistan för Frökedja 1. Samtliga namn var överkryssade ovanför mitt eget, så även jag gjorde ett kryss. Tanken var nog att markera hur långt kedjan kommit. Om vi på listans övre del, vill vara med på varv två är det väl det bästa om vi också skickar ett PM till Margith?
Margith
Oj, jag förstår tankesättet ohmy.gif

Då kanske vi ska göra så att ALLA som vill vara med på varv 2, PM:ar mig.

Den som inte PM:ar mig, stryker jag från listan....
blir det bättre?

Eller? vad tycker ni?
Jag är mest ute efter att inte behöva PM:a alla och vänta in svar innan varv 2 kan starta.
Då drar det ut så fruktansvärt långt i tid, att ett eventuellt 3:e varv inte är aktuellt sad.gif

Vad tycker ni? Hur löser vi det här på enklaste sätt?
hattstugan

Tror det är enklast att alla som vill vara med varv två PM:ar dig Margith!
Maggan H
Eftersom de flesta VILL vara med på varv 2 (tror jag?) tycker jag att vi gör tvärtom; alla som INTE vill gå ett varv till Pmar Margith?
Peztis
CITAT (Maggan H @ 29-10-2012, 19:37) *
Eftersom de flesta VILL vara med på varv 2 (tror jag?) tycker jag att vi gör tvärtom; alla som INTE vill gå ett varv till Pmar Margith?

tummenupp.gif

+ att de som har kuverten i sin hand nu skriver dit att man ska notera vid sitt namn om man inte är intresserad.

Eller blir det livrem och hängslen?
Wilmer
CITAT (Maggan H @ 29-10-2012, 19:37) *

tummenupp.gif
sqrulan
tummenupp.gif Det låter väl klokt att dom som INTE vill vara med varv 2 PM,ar Margith och även stryker över sitt namn på listan, ifall att nu någon missat att stryka sig.
Maggan H
CITAT (Peztis @ 29-10-2012, 20:38) *
tummenupp.gif

+ att de som har kuverten i sin hand nu skriver dit att man ska notera vid sitt namn om man inte är intresserad.

Eller blir det livrem och hängslen?

Jag har precis skickar kedja 2 till Gunilla så då kan ni som kommer därefter stryka er på listan så slipper Margith få så många pm.
ingaröbo
Alla ovanför mitt namn hade strukits så jag strök mitt också. Har tänkt att vara med ett varv till blomma.gif
Håller med om att den som inte vill vara med varv 2 PM:ar.
Margith
Skulle vi kunna göra så här:

ALLA PM:ar mig och berättar om ni vill vara med på ett varv till, eller inte.

Det verkar vara enda sättet för att jag ska känna mig säker på att det blir riktigt i nästa varv.
oliv
CITAT (Margith @ 07-11-2012, 07:52) *
Skulle vi kunna göra så här:

ALLA PM:ar mig och berättar om ni vill vara med på ett varv till, eller inte.

Det verkar vara enda sättet för att jag ska känna mig säker på att det blir riktigt i nästa varv.

När vill du att man ska PM:a?
sqrulan
tummenupp.gif Okej!
Margith
CITAT (oliv @ 07-11-2012, 09:31) *
När vill du att man ska PM:a?

Så fort som möjligt smile.gif
Margith
Nu börjar frökedjorna närma sig målgång efter varv 1.

För att det inte ska ta alltför lång tid innan jag kan starta varv 2 ber jag er alla: meddela mig via PM om ni vill vara med/inte vill vara med på ett varv till.
Jag vet att det här bekymret är mitt eget fel, jag är ledsen att jag lägger extrajobb på er, men jag vill vara säker på att jag inte utesluter någon av rent misstag sweatingbullets.gif

Nu uppdaterar jag frökedje-trådarna med uppgifter om de som inte hört av sig ännu.

Hjälp mig gärna, nån kanske har skrivit i nån tråd och jag har missat det?
Peztis
Du är en ängel, Margith!
solbrud
Håller med Peztis- du är en ängel, jag lägger ingen skuld på dig Margith för detta att du glömde anvisningen. Jag är väldigt, väldigt tacksam för att du även i år engagerar dig och lägger ner tid för att så många andra ska kunna längta och glädjas över alla sorters frön som vi får möjlighet att välja på till kostnaden av två ynka frimärken.
Mvh Solbruden/Eva-Lotta
Peztis
Kapar tråden lite!

Vet ni vad jag har tyckt varit så bra med detta varv 1?

Jo, alla har längtat och gjort sitt yttersta för att det ska komma iväg till nästa så fort som man kan. Peppar-peppar så har det inte kuverten fastnat på vägen. Vad duktiga vi alla är!!!

Fast jag kanske inte ens skulle skriva detta - nu skiter det sig väl! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon