|
Eva i Skåne
29-03-2004, 11:53
Detta mail fick jag från en arbetskamrat och måste låta er också ta del. Ja även män får läsa, men det är ju inte säkert det funkar för er "Detta är en speciell diet som riktar sig till kvinnor som behöver hjälp med att hantera dagens stress och krav: Frukost 1 grapefrukt 1 skiva rågbröd 1 glas minimjölk Lunch en liten portion kyckling utan skinn en kopp örtte 1 twist (dajm) Eftermiddagsfika resten av twistpåsen en burk Haagen Daaz glass med chocolate chip topping Middag 4 flaskor vin (rött eller vitt) 2 vitlöksbröd 1 pizza Grandiosa i familjestorlek 3 snickers Kvällsmat en hel frusen ostkaka direkt från frysen Kom ihåg!! "STRESSED" baklänges blir "DESSERTS"...!! Skicka detta mail till 4 kvinnor, så går du ner 4 kilo! Skicka det till 6 kvinnor, så går du ner 6 kilo. Skicka det till alla du känner, så går du ner 20kg. MEN! om du inte skickar det vidare kommer du vips att gå upp 20 kilo.... " _______________ Jag ska göra en kontroll när jag ser att sex stycken läst
Åsa K, zon 1
29-03-2004, 12:07
Eva jag har sedan den 18/2 gått ner 6,6 kg med Cambridgemetoden http://www.cambridgekuren.se/Men det är ju inte hälften så roligt som med din diet
gammelnalle
29-03-2004, 12:36
CITAT (Eva i Skåne @ 29-03-2004, 12:53) "Detta är en speciell diet som riktar sig till kvinnor som behöver hjälp med att hantera dagens stress och krav: som du ser Eva!! för kvinnor !!!! inga kanske här !!! i vår diet ingår mera ÖL !!!!
Eva i Skåne
29-03-2004, 12:56
39 visningar. Jag borde ha gått ner massor redan nu
MRLINDELL
29-03-2004, 17:23
Hmm! Näe! Diet igen. Får jag säga en sak, alla sorters dieter är oftast destruktiva i längden. Inget ont om att äta sunt och vegetariskt, eller måttligt blandat.
Bantning i form av veckotidningslektyr inkl våra dagstidningar är destruktiv. Kroppen får en chock och ställer om till "spara energi" = "spara på fettet" och "släng ut muskler" i längden. Att fasta måttligt eller äta något för att typ "rensa tarmsystemet" mm är sunt, det tror jag på.
Det enda sättet att bli smalare om rumpan är faktiskt det billigaste, friskaste och effektivaste sättet. Man kan bli av med en stor rumpa på ett halvår.
PROMMENERA = Fettförbränna. Halva överskottet på rumpan försvinner, plus att man tappar kilon över hela kroppen.
När jag gick i lagom takt 1 timme 50 min, ca 1.3 mil, typ 60% av max hjärtfrekvens, två gånger i veckan så försvann min rumpa så att jag knappt kunde sitta i bilen.
Max hjärtfrekvens är ca 220 - åldern. 220 - 50 år = ca 175. Multiplicera med 0.6 och man hamnar på ca 100. Har man en pulsklocka kan man sätta ett fönster 90 - 120. Den piper om man slöar till eller går för fort.
FORMEL = Rumpan är vad man äter MINUS vad man stoppar i sig.
Att banta = svälta = bli ännu fetare fast senare.
Att förbränna = att må bättre FYSISKT, bli AKTIVARE, och bli av med lilla RUMPAN.
Det kan till & med vara så att man stoppar i sig mera NYTTIG mat om man tränar än innan. Man går ändå ner till slut och byter mera fett mot lite muskler. Försök kolla vad man stoppar i sig och behöver, satsa på 4-500 kalorier under detta och man förbränner fett och bevarar muskulaturen.
På vågen kan man svänga upp och ner i början beroende på att man bygger upp lite vätska i muskler. Efter ca 8-12 veckor får man leder och ligament och den egna kroppen att fungera och VILL ut och träna för att det känns så bra. Kroppens egen endorfin gör dig lite beroende, se till att hålla "beroendet" och välbefinnandet vid liv länge.
Läs gärna på Paulins Näringslära på nätet och skapa en egen uppfattning där. SLUTA BANTA!! RÖR PÅ RUMPAN!!
Instämmer med föregående talare. Ibland kan det dock vara en "push" framåt att börja med en diet men sen handlar det alltid om att äta bra och motionera. Morgonpromenader är fantastiska!:) Alltså att ge sig ut på en tur innan frukost så har man hög förbränning (och inte minst ett gott humör) hela dagen. På tal om Paulun, så förespråkar han ju detta för viktnedgång och det är ett bra sätt att börja motionera om man har svårt för det. Det viktiga är att få i sig lite protein och vatten en stund innan man sticker ut så kroppen har något att ta av och sen ska man inte vara ute längre än en och en halv timme eftersom då behöver kroppen ny energi.
Siri
Eva i Skåne
29-03-2004, 18:26
Har ni ingen humor alls idag?
Tappade bort den för en stund när det blev tal om MORGONPROMENADER, denna fantastiska företeelse Siri
Den där dieten började ungefär som jag brukar göra, frukosten nyttig, lunchen halvnyttig (blir sötsugen efteråt och tar en liiiten godisbit) mot att jag kontrar med en långpromenad, före middagen blir jag så hungrig att jag tar några kakor medan jag väntar på maten, och eftersom jag ändå sabbat dagens nyttighetsträning, kan man lika gärna ta lite extra efter maten...osv..... Varför inte lika gärna äta sig rejält mätt med en gång, så slipper man fuska framåt dagen... Ska börja imorgon......
MRLINDELL
29-03-2004, 19:57
När jag såg menyn förstod jag också, men nu är det sagt och ännu intressantare att veta är att prommenader verkar mycket bättre på kvinnor än män när man vill ha bort lite häng. Magen är inte lika lätt att prommenera bort som rumpan. Jag rättade dessutom en massa >spontana< stavfel Så ät ert godis bara. Lördagsmenyer kan se ut så i alla fall, man kan unna sig mycket utan att fara illa om man har en långsiktig plan med sin hälsa.
*Felix matte*
29-03-2004, 21:07
CITAT (Eva i Skåne @ 29-03-2004, 19:26) Har ni ingen humor alls idag?  Jepp! appsolut! Har ju ökat 23 och vet du vad... Jo, alla sitter på rätt ställe
CITAT (Åsa K @ zon 1,29-03-2004, 13:07) Eva jag har sedan den 18/2 gått ner 6,6 kg med Cambridgemetoden http://www.cambridgekuren.se/Men det är ju inte hälften så roligt som med din diet  Och jag har gått ner 17, 5 kg med påsarnas hjälp  ... med chokladsmak.. mums.. Men påsar i all ära... nu har jag tröttnat och behöver självklart mat och tänker nu återvända till Viktväktarna  . Orsaken att jag började med påsarna var att få ett snabbt resultat.. jaja.. om man under åren samlat på sig så tar det år att få det att försvinna.. MEN jag orkar inte vänta..!  För er med 25-30 kg för mycket kring kroppen så är detta en värdig metod. Den säljs endast hos konsulent där man står under "bevakning".
gammelnalle
30-03-2004, 07:08
CITAT (MRLINDELL @ 29-03-2004, 18:23) PROMMENERA = Fettförbränna. Halva överskottet på rumpan försvinner, plus att man tappar kilon över hela kroppen. Det är vad kallar att
GÅ ner i vikt !!!!
evelina
30-03-2004, 08:07
Skaffa hund ! Det gjorde jag, rasade 10 kg. Nu var jag inte överviktig innan utan gjorde det mest för hälsan. Och på köpet får man massor av kärlek.
Åsa K, zon 1
30-03-2004, 08:08
Grattis ingmet *Och jag har gått ner 17, 5 kg med påsarnas hjälp  ... med chokladsmak.. mums.. * Sitter *fläsker* på magen...är det inte så lätt att GÅ bort det
Mariann
30-03-2004, 08:16
7 kg på tre veckor av att promenera 1 timma varje morgon före frukost .Det tre ungar stora maghänget är dock kvar. Tips för att få bort det utan att förstöra ryggen som inte fixar sittups iaf inte just nu emotages tacksamt.
lavendel
30-03-2004, 12:30
Hej Marianne....jo det är det där med magen och midjan...men det kanske är omöjligt att få tillbaka sin ungdoms getingmidja? Dom flesta tanter har ju i alla tider blivit runda om magen och jag är ju en tant(snart 54)...så kanske borde man bara acceptera sakernas tillstånd....men det stör mej ändå! Och jag har alltid promenerat mycket...utom på sommaren då jag cyklar istället...och situps är rena döden för min knepiga ländkota...så vad kan man då göra...utom att fettsuga och operera tillbka sina former...och det finns inte för mej...att skära i en frisk kropp som alltid tjänat mej väl...bortsett från några små skavanker...som ländkotan då..nej, det är inget alternativ! Lavendel
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|