CillaM
Sitter med dera katalog från i år, fick den i våras men har först nu börjat kolla i den, och deras hemsida på nätet. Fina saker men vilka priser!!
jaj-51
Deras hemsida är nästan bara till för att beställa katalogen som ges ut på våren.

Svårt att få en magkänsla om firman ...

Köpvillkor och betalningsvillkor brukar ge bra ledtrådar fins många hemsnickrade varianter.

Skräckexempel ... är varan slut får du ett tillgodokvitto och som gäller ett år.

Avbeställning måste göras 14 dagar innan leverans.

Avbestälde jordbubbsplantor efter en månad väntan. Gokändes inte och retur var inte möjligt.
malarmaster
har handlat av botanicus i flera år,dock beställde jag inte i år då de regniga somrarna går hårt åt mitt löksortiment.
något som gör att trots massiva nyplanteringar de gågna åren så ruttnar det mesta bort ändå.
prisnivån kan tyckas hög men de har sorter som är svåra att få tag på i sverige annars.
är man bara ute efter standardsortiment hittar man det billigare i den vanliga handeln.
leveranserna har alltid skötts perfekt och kvaliten på lökarna har varit hög.
kan således rekommendera företaget om man är ute efter udda löksorter. ulf
Helen i Piteå Zon 5
Har varit kund hos Botanicus under många år och har alltid varit supernöjd.
Kan sedan bara hålla med i varje ord som Ulf redan har skrivit yes.gif
CillaM
CITAT (malarmaster @ 05-11-2012, 09:25) *
har handlat av botanicus i flera år,dock beställde jag inte i år då de regniga somrarna går hårt åt mitt löksortiment.
något som gör att trots massiva nyplanteringar de gågna åren så ruttnar det mesta bort ändå.
prisnivån kan tyckas hög men de har sorter som är svåra att få tag på i sverige annars.
är man bara ute efter standardsortiment hittar man det billigare i den vanliga handeln.
leveranserna har alltid skötts perfekt och kvaliten på lökarna har varit hög.
kan således rekommendera företaget om man är ute efter udda löksorter. ulf

Tack Ulf, det var lite så jag tänkte också. Även om priserna, t.ex. för en lök av snödroppe på 105:- så är utbudet väldigt intressant och man kan hitta riktiga rariteter smile.gif
Lady Hamilton
Jag har också handlat av Botanicus. Varorna som jag beställt har hållit hög kvalite, men jag tycker att de har haft på tok för långa leveranstider.
kerstin z5-6
Fina lökar ,alltid varit nöjd
Kajsa
Har handlat lökar, pioner, perenner och alltid varit nöjd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon