Full version: Tv frgor
Nanna
Hej hej!
Jag brjar med mina flamingoblommor som jag nu haft i ngra mnader. I brjan var de rda och vackra, men nu de senaste veckorna har blommorna blivit allt mer grna. Och i dagslget r de nstan helt grna. Vad r det fr fel jag gr med dem? Hur ska man f tillbaka den vackra rda blomman?

Sedan har jag en frga om julros. Kan man plantera ut den i landet och sedan lta den sitta dr. Allts klarar den frost och vinter?
Almdalen
Jolrosor trivs utmrkt ute, men har du haft den inne fr du nog ta det lite frsiktigt och vnta tills natt frosten r ver.
Jag tror att Flamingon r verblommad hos mig brukar det drja ett tag innan det kommer nya blommor. Jag tror inte att det ngot du gr fel.
/Ingegerd
sa, mlardalen zon 2
Nr du planterar ut julrosen s stt den grna i ett lite skuggigare lge min erfarenhet r att julrosor i ett jttesoligt lge inte blir speciellt lnglivade.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon