Full version: Två frågor
Nanna
Hej hej!
Jag börjar med mina flamingoblommor som jag nu haft i några månader. I början var de röda och vackra, men nu de senaste veckorna har blommorna blivit allt mer gröna. Och i dagsläget är de nästan helt gröna. Vad är det för fel jag gör med dem? Hur ska man få tillbaka den vackra röda blomman?

Sedan har jag en fråga om julros. Kan man plantera ut den i landet och sedan låta den sitta där. Alltså klarar den frost och vinter?
Almdalen
Jolrosor trivs utmärkt ute, men har du haft den inne får du nog ta det lite försiktigt och vänta tills natt frosten är över.
Jag tror att Flamingon är överblommad hos mig brukar det dröja ett tag innan det kommer nya blommor. Jag tror inte att det något du gör fel.
/Ingegerd
Åsa, mälardalen zon 2
När du planterar ut julrosen så sätt den gärna i ett lite skuggigare läge min erfarenhet är att julrosor i ett jättesoligt läge inte blir speciellt långlivade.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon